کدخبر: 20040

واریزی شگفت انگیز به حساب سهام داران عدالت | شرط پرداخت سود سهام عدالت ۶ دوره یکجا

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت از واریز سود سهام عدالت به کسانی که در طول ۶ دوره از پرداخت سود سهام عدالت از سال ۹۵ موفق به دریافت آن نشده اند، آنهم به صورت یکجا خبر داد.

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص کسانی که هنوز از سال ۹۵ موفق به دریافت سهام سود عدالت نشده اند، گفت: افرادی هستند که عضو سامانه سجام هستند اما از سال ۹۵ تاکنون سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند. این افراد ممکن است سند شماره تلفنی که در سامانه سجام وارد کرده اند به اسم خودشان نباشد. ممکن است شماره شبایی که وارد کرده به اسم خودشان نباشد یا آن شماره شبا به هر دلیلی مسدود شده باشد مثلا اینکه چک برگشتی داشته باشد. یا شماره حسابی که معرفی کرده دوامضایی باشد و حساب مشترک باشد. لذا ممکن است فردی به این دلایل سود سهام عدالت را تاکنون دریافت نکرده باشد.

حاجی وند در خصوص این افراد که سود سهام عدالت خود را تاکنون دریافت نکرده اند، عنوان کرد: شماره تلفن و شماره شبای بانکی این افراد حتما باید به نام خود باشد لذا باید به سامانه سجام مراجعه کنند و این ایرادات را برطرف کنند. به محض ویرایش این اطلاعات و راستی آزمایی از طرف بانک مرکزی، بعد از چند ماه کل سودسهام عدالتی که در طی این سال ها دریافت نکرده اند یکجا به حسابشان واریز می شود.

وی در خصوص واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ هم گفت: باید منتظر برگزاری مجامع باشیم و هر زمان که شرکت ها سود را واریز کنند ما نیز سود سهام عدالت را به سهامداران از طریق سامانه سجام واریز خواهیم کرد. زمان دقیقی برای واریز نمی توان داد چرا که هنوز مجامع بسیاری از شرکت های بورسی برگزار نشده است و برخی از شرکت ها تا پایان فرصت دارند تا مجامع خود را برگزار کنند اما آنچه روشن است این است که حتما تا پایان واریزی ها انجام خواهد شد و تقسیم سود انجام خواهد شد.

طبق گفته مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت‌نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده‌اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی‌وند در خصوص ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلاً هیچ ثبت‌نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت‌نام انجام می‌شود تماماً کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت‌نام ارائه کنند.

همشهری آنلاین

ارسال نظر: