کدخبر: 20079

قیمت دلار 4 شهریور 1402 | اهرم تقاضا دست بازارساز را رو می‌کند؟

در حالی که هفته پیش تلاش سیاست‌گذار برای پایین نگه‌داشتن قیمت دلار با تزریق اخبار سیاسی چندان موفقیت‌آمیز نبود، اما معامله‌گران می‌گویند رشد تقاضا برای واردات، این اسکناس و بازارساز را تهدید می‌کند.

در هفته گذشته قیمت دلار در دو کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. کف قیمت این اسکناس در مدت یادشده قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۰ هزار تومانی بود و سقف ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی را نیز شکست. در نهایت اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان هفته گذشته را به پایان رساند.

به اعتقاد بسیاری از معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی شروع شهریور فصل رشد تقاضا برای بازار ارز با پرچمداری دلار است. در ماه‌های گذشته کارشناسان اقتصادی همواره به فنر فشرده دلار اشاره کرده بودند. این در حالی است که در مقابل، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید، هر گونه فنر و اهرمی را برای این اسکناس به سخره می‌گیرد! باید دید در حالی که اظهارات دو طرف دو روی سکه را نشان می‌دهد، برای نیمه دوم سال دلار به راه تحلیلگران اقتصادی خواهد رفت یا در مسیر اهداف سیاست‌گذار حرکت خواهد کرد.

کارشناسان اقتصادی شروع شهریور را آغاز رشد تقاضا می‌دانند اما به نظر می‌رسد برای هفته جاری قیمت دلار محدوده ۴۹ هزار تومانی را حفظ خواهد کرد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه دوم شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش دو تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۹۷ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۴۳ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین روز هفته گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۴۴ هزار و ۸۵۷ تومان رسید. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۴۰ هزار و ۷۷۹ تومان عرضه شد.

روز پنجشنبه قیمت درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۲ تومان مبادله شد و یک تومان کاهش داشت.  اسکناس درهم نیز تغییر قیمتی نداشت و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۵ تومان عرضه شد

ارسال نظر: