کدخبر: 20085

قیمت دلار در آستانه درکورد شکنی تاریخی | آخرین قیمت دلار امروز 5 شهریور

کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در روز گذشته این اسکناس را در کف کانال ۴۹ هزار تومانی قرار داد. معامله‌گران اخبار مساعد سیاسی را اهرم بازارساز برای کاهش محدود دلار عنوان می‌کنند.

دیروز کاهش ۲۰۰ تومانی، قیمت دلار را در کف کانال ۴۹ هزار تومانی نشاند. فنی‌های بازار ارز معتقدند حمایت بعدی قیمت دلار محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومانی است و منطقه حمایتی بعدی محدوده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

آنها معتقدند در حال حاضر روند بازار ارز سایدوی است و در صورتی که اخبار مساعد سیاسی به خصوص در حوزه رفع تحریم‌ها روانه بازار ارز شود، قیمت دلار تا محدوده ۴۶ هزار تومانی و حتی ۴۳ هزار تومانی نیز پایین خواهد آمد و روند نزولی در بازار ارز شکل می‌گیرد.

روز گذشته اخبار مربوط به عضویت ایران در بریکس (یک گروه بین‌المللی به رهبری برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) به کاهش محدود قیمت دلار دامن زد. برخی کارشناسان اقتصادی عضویت ایران در این گروه بین‌المللی را فرصتی برای دلارزدایی از واردات کالاهای اساسی می‌دانند.

علاوه بر آن موضوع خبر روز جمعه بلومبرگ مبنی بر توافق نانوشته ایران و آمریکا در صدر توجه معامله‌گران بود. به اعتقاد برخی فعالان بازار ارز توافقات نانوشته و غیررسانه‌ای میان ایران و آمریکا شکل گرفته که به دلیل حساسیت موضوع اطلاع‌رسانی نشده است.

کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش رو قیمت دلار را در محدوده‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی در گردش می‌دانند.

 

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته چهارم شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش یک تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۹۶ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۴۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال ۵۲ هزار تومانی برگشت و با رقم ۵۲ هزار و ۷۸۱ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی کاهش ۳۱۱ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۵۴۶ تومان رسید. یوروی حواله نیز با کاهش ۲۸۲ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۴۹۷ تومان عرضه شد.

دیروز قیمت درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۲ تومان مبادله شد و تغییر قیمت نداشت. اسکناس درهم نیز با یک تومان کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۴ تومان عرضه شد.

ارسال نظر: