کدخبر: 20098

امروز؛ آغاز فروش فوق العاده سوگولی جدید کرمان موتور | فروش اقساطی 5 محصول پر طرفدار کرمان موتور بدون محدودیت

شنبه هفته گذشته بود که شرکت کرمان موتور به شکل رسمی فروش تمام محصولات خود به جز کی‌ام‌سی T8 را برای تمام مردم و بدون هیچ محدودیتی آغاز کرد، اما دلیل این اقدام کرمان موتور را باید در اتفاقاتی که در سامانه یکپارچه و بازار آزاد رخ داد بررسی کرد.

قیمت جدید محصولات کرمان موتور مشخص شد. قیمت امروز محصولات کرمان موتور نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای کرمان موتور در بازار به دست خواهید آورد.

قیمت روز خودروهای کرمان موتور

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
لیفان X70 ۱٬۲۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ---
جک J4 ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک S3 ۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 ۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی T8 ۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی J7 ۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی‌ام‌سی K7 ۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۶۰۲,۰۰۰,۰۰۰

فروش فوری خودرو کرمان موتور برای تمام مردم بدون محدودیت

​شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.
بازار خودرو از اواسط فرودین 1402 در رکودی عمیق فرو رفته است و گویا این رکود به این زودی‌ها از این بازار رخت بر نخواهد بست. در نتیجه این رکود برخی از شرکت‌های مونتاژکار که محصولات نیمه‌اقتصادی تولید می‌کنند، تصمیم گرفتند تا با استفاده از ارائه روش‌هایی نظیر فروش اقساطی محصولات خود را در تعداد هرچه بیشتر به فروش برسانند.

 شنبه هفته گذشته بود که شرکت کرمان موتور به شکل رسمی فروش تمام محصولات خود به جز کی‌ام‌سی T8 را برای تمام مردم و بدون هیچ محدودیتی آغاز کرد، اما دلیل این اقدام کرمان موتور را باید در اتفاقاتی که در سامانه یکپارچه و بازار آزاد رخ داد بررسی کرد.

پس از افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای‌  رقابت و از سوی دیگر کاهش مداوم و روزانه قیمت خودروهای مونتاژی در بازار آزاد، تعداد زیادی از متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه که عمدتاً برای کسب سود و نه مصرف شخصی در این سامانه نام‌نویسی کرده بودند از ثبت‌نام و خرید خودرو منصرف شدند.

روند کاهشی بازار و افزایش قیمت درب کارخانه محصولات مونتاژی در مقطعی به حدی زیاد شد که حتی اگر کارخانه در روز ثبت‌نام هم محصول را به مشتری تحویل می‌داد باز هم برای مشتری به صرفه نبود. در چنین شرایطی کرمان موتور که یکی از بیشترین انصرافی‌های سامانه یکپارچه را به خود اختصاص داده بود، تصمیم گرفت تا محصولات خود را به شکل اقساطی به بازار عرضه کند تا از زیان دپوی خودروهای بدون مشتری خود را نجات دهد.

با وجود تغییر کفه‌ عرضه و تقاضا در بازار خودرو هنوز هم خودروهای پرطرفدار متقاضیان پر و پا قرص خود را دارند. خودروهایی مثل پژو 207، پژو پارس، دنا پلاس و در نهایت کی‌ام‌سی T8 کرمان موتور هنوز هم مشتریان زیادی در بازار آزاد و درب کارخانه دارند. این استقبال مردم مانع از ورود این خودروها به فهرست خودروهایی با فروش اقساطی می‌شود.

فروش فوری خودرو کارکرده

برای مثال کرمان موتور در آخرین طرح فروش اقساطی خود که شنبه هفته گذشته آغاز شد، تمام محصولات خود را به جز کی‌ام‌سی T8 با سه روش پرداخت مشخص به بازار عرضه کرد. علت این فروش اقساطی فروش خودروهایی بود که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند.

علت اینکه چرا T8 در لیست فروش اقساطی کرمان موتور قرار نداشت را باید در بین طرفدارن مسیر‌های آفرود جست‌وجو کرد. پس از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به بازار ایران به نوعی راه ورود پیکاپ‌های قدرتمند به بازار ایران بسته شد و خلا این کلاس خودرو در بازار کشور ملموس بود.

کرمان موتور اولین شرکت مونتاژکاری بود که یک پیکاپ از شرکت جک را برای تولید به روش SKD وارد بازار ایران کرد. این شرکت با این اقدام و انتخاب محصولی نسبتاً زیبا توانست آن دسته از طرفداران خودروهای آفرودی را که وسع خرید خودروهایی مثل تویوتا هایلوکس یا لندکروزر را نداشتند به خود جذب کند.

خلع بازار ایران در خودروهای کلاس پیکاپ به قدری زیاد است که مردم با وجود تمام ضعف‌های این خودرو سه سال است که جایگزین مناسبی را در این بازه قیمتی برای خرید پیدا نکرده‌اند.

با توجه به اینکه پنج ماه است که رکود بر بازار خودرو حکم‌فرما شده است، می‌توان گفت که بازار خودرو حالت سرمایه‌ای خود را از دست داده است یا حداقل این حالت سرمایه‌ای کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی بیشتر خریداران خودرو عمدتاً مصرف‌کنندگان واقعی این محصول هستند، چراکه می‌دانند با خرید خودرو سود چندانی عایدشان نمی‌شود و حتی ممکن است مقداری از ارزش پول خود را به دلیل استهلاک خودرو از دست بدهند.

زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری به تعادل نزدیک شوند، آن‌گاه نبرد رقابت برای فروش محصول بین تمام شرکت‌ها آغاز می‌شود، بازار خودور نیز از این موضوع مستثنی نیست و می‌توان انتظار داشت که در صورت بقای بازار در این شرایط، شرکت‌های دیگر نیز به زودی به فروش اقساطی محصولات خود روی بیاورند..رستانیوز

افزایش شدید انصراف متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد میزان انصراف متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه افزایش یافته است، اما چرا متقاضیان انصراف می‌دهند؟

مهدی تقدسی، مدیر سامانه جامع یکپارچه خودرو به تازگی آخرین آمارهای مربوط به فرایند تکمیل وجه توسط متقاضیان مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو را منتشر کرد که نشان می‌دهد در مجموع از 210 هزار نفری که در این سامانه برای خرید خودروهای داخلی ثبت نام کرده بودند، فقط 140 هزار نفر فرایند تکمیل وجه را انجام دادند.

همچنین طبق آمار، وضعیت خودروهای خارجی مونتاژی بدتر از خودروهای داخلی است؛ چراکه طبق اعلام مدیر سامانه جامع یکپارچه خودرو در مجموع فقط 10 درصد از متقاضیان فرایند تکمیل وجه را انجام دادند و 90 درصد مابقی از خرید این خودروها منصرف شدند.

دلیل انصراف متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار خودرو که به دلیل فاصله قیمت کارخانه و بازار خودروها به ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ترغیب شده بودند، پس از اینکه مشاهده کردند بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار حدود 1 تا 2 درصد اختلاف وجود دارد و حتی قیمت بازار یک خودرو از کارخانه آن کمتر شده، تصمیم گرفتند که از خرید خودرو انصراف دهند.

متقاضیان خرید خودرو متقاضیان خرید خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه بیان کرد هم‌اکنون در بازار معاملات به دلیل موضوع واردات خودرو در نقطه صفر قرار دارد و مردم نیز منتظرند تا آیین‌نامه و جزئیات واردات خودرو اعلام شود. از این رو خریدار و فروشنده در شرایط بلاتکلیفی قرار دارند و شروع واردات علاوه بر بازار خودرو باعث تعیین تکلیف خریدار و فروشنده خواهد شد.

از سایر دلایل افزایش انصراف از سامانه یکپارچه خوردو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

    جذاب نبودن تحویل خودرو با موعد تحویل سال 1403 آن هم با پرداخت مبلغ علی‌الحساب

    کاهش قیمت نسبتا زیاد خودرو در نیمه اول 1402 و سخت بودن پیش‌بینی آینده بازار

    بسیاری از مشتریان منتظر واردات خودروهای نو و کارکرده خارجی هستند

    افزایش تولید 30 درصدی خودرو در 4 ماهه ابتدایی سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل

    کاهش اختلاف قیمت خودروهای عرضه شده در سامانه با قیمت بازار

ارسال نظر: