کدخبر: 20117

قیمت طلا و سکه 7 شهریور 1402 | نبض بازار طلا کند شد

روز گذشته کاهش قیمت طلا و سکه از افت قیمت دلار تبعیت کرد. این بازار دیروز به افزایش محدود انس جهانی طلا بی‌توجه بود و از قله‌های قیمتی قبلی فاصله گرفت.

دیروز قیمت طلا و سکه کاهشی شد. بیشترین مقدار افت در بازار روز گذشته مربوط به سکه امامی بود و سکه بهار نیز به کانال ۲۴ میلیونی برگشت. در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 7 شهریور 1402

در هفته‌های اخیر بازی قیمت در بازار طلا از نوسانات محدود قیمت دلار پیروی کرده است و چندان به نوسانات قیمت افزایشی قیمت انس جهانی طلا توجه نداشته است. گفتنی است روز قبل و همزمان با فعالیت بازار فلز زرد در داخل، قیمت انس جهانی طلا روند افزایشی داشته است. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با رقم ۱۹۱۷ دلاری معامله می‌شود و روند صعودی پلکانی دارد.

فعالان بازار فلز زرد نوسانات قیمت طلا و سکه را جزئی و طبیعی می‌دانند. آنها می‌گویند برخلاف سایر بازارها اما کاهش قیمت در بازار فلز زرد، سرمایه‌گذاری و میل به خرید طلا را به شدت در میان مردم کاهش داده است.

سکه بهار به کانال ۲۴ میلیونی برگشت

دیروز ۶ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۱۶۲ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار ۱۰۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. این مقدار افت قیمت، سکه بهار را در کانال ۲۴ میلیونی قرار داد و  با قیمت ۲۴ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه و با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد. روز قبل سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

افت حباب با قیمت سکه همراه شد

دیروز قیمت طلا با کاهش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلا با کاهش ۴۴ هزار تومانی کانال ۱۰ میلیونی را بار دیگر از دست داد و با رقم ۹ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۰۷ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۷۴ هزار تومان رسید.

در ششمین روز از شهریور حباب ربع‌ سکه برخلاف سایر قطعات سکه افزایش ۱۲ هزار تومانی داشت. روز گذشته حباب سکه‌ امامی ۱۱۴ هزار تومان، سکه بهار ۶۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۴ هزار تومان افت داشتند.

ارسال نظر: