کدخبر: 20129

قیمت خودرو امروز 8 شهریور 1402 | بازار در سراشیبی سقوط!

قیمت خودرو امروز 8 شهریور 1402 کاهشی آغاز شد. بازار خودروهای داخلی و خارجی، منفی یا باثبات گزارش می‌شود و خبری از افزایش نرخ در هیچ یک از خودروها نیست.

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه 8 شهریور 1402 روند خود را به صورت کاهشی آغاز کرد. در اکثر محصولات، اقت قیمت به چشم می‌خورد و در مواردی، باثبات گزارش می‌شود. بنابراین هیچ خودرویی از آغاز معاملات امروز، افزایش قیمت ندارد.

عمده دلیل افت قیمت‌ها در بازار خودرو می‌تواند به علت انتشار اخبار مربوط به تحویل خودروهای وارداتی باشد. طبق این خبر مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت در بازدید از نمایشگاه روایت، وعده تحویل 31 هزار خودروی وارداتی را تا پایان آذرماه 1402 داده است. بنابراین، با ورود خودروهای خارجی به بازار از یک‌سو و افزایش تیراژ محصولات داخلی از سوی دیگر در کنار ثبات نرخ ارز، می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی با کاهش مواجه سازد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی به نسبت سایر بازار، آرام‌تر گزارش می‌شود. به این معنی که اکثراً ثابت بوده و در برخی موارد، با افت اندکی روبه رو است.

کوئیک دنده‌ای S که جزو ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخل محسوب می‌شود، امروز حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 346 میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس که روی پلتفرم پژو 206 سوار است، حدود دو میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ 486 میلیون تومان درحال خرید و فروش است.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 یکی دیگر از هاچ‌بک‌های تولید داخلی بوده که رکورددار افت قیمت از روز گذشته است. این خودرو 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 465 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 از سدان‌های محبوب تولید ایران خودرو به شمار می‌رود که با افت سه میلیون تومانی به کانال 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به نسبت داخلی‌ها، از کاهش بیشتری برخوردار است.

جک J4 آپشنال به عنوان یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار بوده که جزو خودروهای مونتاژی با بیشترین کاهش قیمت است. این خودرو با افت 15 میلیون تومانی، به نرخ 735 میلیون تومان رسید.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت کرمان موتور به شمار می‌رود که 20 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و 360 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو 7IE کراس‌اوور مدیران خودرو است که همانند S5 نیوفیس، 20 میلیون تومات کاهش قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و 420 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور بوده که رکورددار کاهش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این خودرو با 35 میلیون تومان افت قیمت به کانال یک میلیارد و 475 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به تعطیلی بازار خودرو در روزهای آینده، انتظار تغییرات قیمت خودرو در این دو روز اشتباه است. اما باتوجه به وضعیت ثبات نرخ ارز در بازار آزاد، تسهیل روند واردات و افزایش تیراژ خودرو نسبت به سال گذشته، طی هفته آتی نیز انتظارات کاهشی از بازار وجود دارد و احتمالاً شاهد افت بیشتر محصولات باشیم.

ارسال نظر: