کدخبر: 20131

قیمت طلا و سکه 8 شهریور 1402 | انس جهانی گران شد؛ حباب سکه ریخت

روز گذشته افزایش محدود قیمت دلار، قیمت سکه امامی و بهار را افزایش داد؛ اما در پایان معاملات، حباب سکه ریخت و انس جهانی طلا رشد کرد. این افزایش بر قیمت طلا در بازار داخلی اثر گذاشت. در معالات دیروز قیمت سکه بهار با کاهش پنج هزار تومانی به کانال ۲۴ میلیونی برگشت.

روز گذشته قیمت طلا و سکه روند نسبتا با ثباتی داشت. قیمت سکه امامی تنها قطعه افزایشی دیروز بود. قیمت سکه بهار در طول معاملات دیروز افزایشی بود اما در نهایت با کاهش پنج هزار تومانی بسته شد و به کانال ۲۴ میلیونی برگشت. در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت سکه و طلا 8 شهریور 1402

معامله‌گران بازار طلا معتقدند رکود حاکم بر این بازار از ابتدای سال جاری معاملات فلز زرد را تحت تاثیر قرار داده است. آنها امیدوارند با پایان ماه صفر، رونق به بازار طلا و سکه برگردد. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که ریتم بازار طلا بعد از پایان روزهای رکودی، روندی آهسته با شیب ملایم صعودی باشد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در طول معاملات روز گذشته کاهش محدود داشت اما در پایان معاملات این روند افزایش ۱۷ دلاری داشت. در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با رقم ۱۹۳۸ دلاری معامله می‌شود.

برگشت سکه بهار به کانال ۲۴ میلیونی

روز گذشته هفتم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۹۰ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار که در طول معاملات دیروز در کانال ۲۵ میلیونی نوسان داشت در پایان معاملات با کاهش پنج هزار تومانی به کانال ۲۴ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۴ میلیون ۹۹۴ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه‌های نیم، ربع و گرمی تغییر قیمتی نداشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند.

روند افزایشی حباب سکه امامی برخلاف سایر قطعات

روز قبل قیمت طلا روند افزایشی محدودی داشت اما در پایان معاملات دیروز با افزایش قیمت انس جهانی طلا این افزایش سرعت بیشتری گرفت. هر مثقال طلا با رشد ۴۶ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۵۹ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۱ هزار تومان رسید.

در طول معاملات هفتمین روز از شهریور، حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. اما در پایان معاملات این روند برگشت و کاهشی شد. حباب سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که به تناسب افزایش قیمت این قطعه رشد ۶۲ هزار تومانی داشت. روز گذشته حباب سکه بهار ۱۵۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۷۴ هزار تومان، ربع‌ سکه ۳۷ هزار تومان وسکه گرمی ۱۸ هزار تومان کاهش داشتند.

ارسال نظر: