کدخبر: 20155

فوری؛ حقوق معلمان زیاد شد | خبر خوش درباره افزایش 2 برابری حقوق معلمان

رضا مراد صحرایی - وزیر آموزش و پرورش – چند وقت اخیر از صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داده بود و به گفته وی، این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

حالا یک نماینده مجلس از پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داده است.

این قانون با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان از 31 شهریور 1400 اجرا شد و960 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های 1، 2، 3، 4 و 5 گروه بندی شدند.

اما با اینکه رتبه‌بندی برای معلمان شاغل اجرا شده بود؛ این اتفاق برای معلمان بازنشسته سال 1400 و 1401 محقق نشده بود و این دسته از فرهنگیان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند.

پیش‌تر صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود، اجرای رتبه‌بندی برای 63 هزار معلم بازنشسته سال 1400، 51 هزار بازنشسته سال 1401 و 80 هزار بازنشسته سال 1402 حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

بنا به گزارش تسنیم، آنطور که محمد وحیدی - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس- گفته، آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال 1400 و 1401 حدود 4300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی ادامه داده: در سال 1402 به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

به گفته وی، بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است و صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از 31 شهریور 1400 به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

وحیدی در رابطه با پرداخت معوقات رتبه‌بندی 6 ماهه دوم سال 1400 معلمان شاغل تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است. /اکوایران

ارسال نظر: