کدخبر: 20159

واریز یارانه نقدی 5 میلیون تومانی از اول هفته آینده | 10 میلیون نفر به لیست یارانه نقدی اضافه شدند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سایت «صدای چندقلوها» برای سهولت دسترسی خانوارهای دارای فرزند چندقلو خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۳۰ خانوار از حمایت‌های مستمر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

فهیمه مرادی‌فر می‌گوید: حدود ۱۵ نفر در گروه جهادی امام رضا علیه‌السلام شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان فعال هستیم و بیشتر وقت ما در حوزه فعالیت‌های بسیج و گروه جهادی صرف می‌شود و تاکنون توانسته‌ایم خدمات زیادی به مردم خرم‌آباد از جمله مردم منطقه پشته حسین‌آباد ارائه دهیم.

این فعال جهادی درباره فعالیت و میزان خدمات این گروه جهادی گفت: گروه جهادی امام رضا (ع) از سال‌ها قبل فعال بود، اما در سال ۱۴۰۰ آن را ثبت کردیم و بیشتر اعضای ما را خانم‌ها تشکیل داده‌اند که عمده فعالیت‌های شاخص ما شامل این موارد می‌شود:

۱-برپایی بازارچه‌ای از محصولات بانوان از جمله صنایع دستی – فرش چرم دوزی و عروسک‌سازی در ایام نوروز

۲-برگزاری کلاس‌های رفع اشکال درسی برای دانش آموزان

۳-برگزاری کلاس زبان انگلیسی برای دانش آموزان

۴-برگزاری کلاس خیاطی برای بانوان

۵-توزیع بسته‌های معیشتی

۶-توزیع بسته‌های پروتئینی برای نیازمندان

۷-برگزاری کلاس آموزش احکام برای بانوان در ماه مبارک رمضان

۸-برگزاری کلاس تغذیه سالم برای بانوان

۹ فعالیت در بخش اشتغال‌زایی

۱۰- برپایی جلسات ختم قرآن

۱۱- پرداخت هزینه کمک خرید البسه

۱۲-برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای

۱۳-توزیع بسته کامل لوازم‌تحریر بین دانش آموزان

۱۴-برپایی افطاری دورهمی برای بانوان در ماه مبارک رمضان

۱۵_بسته‌بندی و توزیع افطاری

۱۶-توزیع غذای گرم در روز‌های مناسبتی سال بین نیازمندان

۱۷-توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان

۱۸-آموزش، ترتیل، تجوید قران کریم برای بانوان

۱۹- پرداخت کمک‌هزینه ودیعه مسکن برای خانواده‌های کم برخوردار

۲۰- توانمندسازی دختران جوان و نوجوان برای مسابقات سرود‌های ملی و مذهبی

و ...

مسئول گروه جهادی امام رضای خرم‌آباد همچنین افزود: در همین چند ماه امسال توانسته‌اند حدود ۱۰۰ دست لباس، ۸۰ بسته گوشت قرمز، ۵۰ بسته مواد غذائی و مقداری کمک‌های نقدی بین مردم کم برخوردار توزیع کنند.

این فعال بسیجی و جهادی همچنین درباره تعداد و چگونگی اشتغال‌زائی برای کسانی که نیازمند شغل و درامد هستند نیز می‌گوید: در بخش‌هایی مانند خیاطی، تولید دارو‌های گیاهی، قالی‌بافی، تولید ترشیجات و... به افراد و متناسب با حیطه کاری خود از محل صندوق قرض‌الحسنه، وام‌هایی تا حدود پنج میلیون تومان می‌دهیم و برای شغل‌هایی که نیاز به پول بیشتری دارد آن‌ها را برای دریافت تسهیلات بانکی به مقدار ۷۰ تا هشتاد میلیون تومان به سپاه پاسداران معرفی می‌کنیم تا با دریافت آن کار خود را آغاز کنند به نحوی که در چند ماه امسال زمینه اشتغال را برای حدود ۵ نفر ایجاد کرده‌ایم و این روند کماکان تداوم خواهد داشت.

خانم فهیمه مرادی فر که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی و متولد سال ۷۵ است می‌گوید علاوه بر فعالیت عادی در پایگاه مقاومت بسیج، حدود ۳ سال است که عضو فعال بسیج است و خوشحال است که بیشتر وقت خود را صرف بسیج و گروه جهادی و خدمات‌رسانی به مردم می‌کند.

معاون مشارکت ها، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از شرایط ویژه دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال مددجویان این سازمان گفت.

حمیده محدث در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به دریافت تسهیلات اشتغال مددجویان این اداره کل توضیح داد: تسهیلات مذکور مطابق با بخشنامه بانک مرکزی و صرفا برای ۲۸ رسته شغلی می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات اشتغال و بالا بودن این مبلغ که پرداخت آن باعث محدودیت در پرداخت وام های خرد می گردد، کمتر به آن پرداخته ایم. اما به این معنی نیست که افراد واجد شرایط از دریافت این وام محروم شوند.

محدث افزود: نکته مهمی که مددجویان برای دریافت این وام باید بدانند، تضامین وام است که در هریک از بانک های عامل متفاوت است و برخی بانک ها تا ۲ ضامن معتبر و در برخی بانک‌ها حتی وثیقه ملکی می باشد که این نمونه آخر در میان مددجویان کمیته امداد دیده شده است و خب طبعا برای مددجویان ما آوردن وثیقه ملکی دشوارتر است.

وی عنوان کرد: برخی بانک های عامل بنا به ضرورت ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی ای از مشتریان، تضامین آسان تری برای دریافت وام دارند و مددجویان ما نیز این بانک ها را انتخاب خواهند کرد.

 وام 50 میلیون تومانی برای کارمندان شهرداری تهران

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که آیین‌نامه ارتقای شغلی در شهرداری تهران تسهیل شده است، گفت: ۲۲ هزار و ۶۶۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد را دریافت کرده‌اند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مجید باقری امروز در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که امروز بخشی از مباحث عملکردی این معاونت ارائه می شود، تصریح کرد:  بین ۷ تا ۱۴ درصد بودجه سرمایه‌ای در دنیا به سمت پروژه‌های توسعه محلی رفته است و ما از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه سرمایه‌ای، ۴ هزار میلیارد تومان به میزان ۱۰ درصد را به پروژه‌های توسعه محلی اختصاص دادیم.

به نوشته ایلنا، معاون شهردار تهران با بیان این که ۲۲ هزار و ۶۶۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: وام‌های پرداختی بر مبنای مدل عدالت‌محور بود و بر اساس قرعه‌کشی انجام شد و در همین راستا ۲۷ هزار نفر به بانک معرفی شدند.

در حالیکه بدلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم در تنگنا قرار دارند و برخی از مشکلات شهری هم مثل مسایل مربوط به معلولان رها شده اند، وی به اجرای برنامه‌های گشت‌وگذار برای کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان اشاره کرد و افزود: ۳۵ هزار و ۶۲۵ نفر از اعضای خانواده شهرداری تا پیش از ماه محرم در این برنامه‌ها حضور داشتند. همچنین ۲۱ هزار نفر از خانواده شهرداری به مشهد مقدس اعزام شدند و بنای ما بر این است تمام اعضا و ارکان شهرداری به مشهد اعزام شوند.

باقری با بیان این که «شهرکارت» و «شهروندکارت» به اعتبار ۵۰ میلیون تومان در اختیار تمام پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری قرار گرفته است، یادآور شد:  در طرح نورا نیز ۱۵۰ میلیارد تومان خرید توسط پرسنل شهرداری انجام شده است و در مجموع میزان خریدهای پرسنل شهرداری در بسته خرسندساز به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

ارسال نظر: