کدخبر: 20219

قیمت دلار 29 شهریور 1402 | قیمت دلار و درهم مبادله‌ای کاهشی شد

قیمت دلار و درهم روز گذشته در مرکز مبادله ارز ایران کاهش محسوسی داشت. این در حالی بود که این اسکناس‌ها در ماه‌های گذشته در مرکز مبادله با تغییرات یکی دو تومانی قیمت‌گذاری می‌شدند.

قیمت دلار روز گذشته بدون توجه به سیگنال سفر رئیس جمهوری به نیویورک افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۷۰۰ تا ۴۹ هزار و ۷۵۰ هزار تومان عرضه شد. این در حالی بود که بررسی قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله ارز ایران حاکی از کاهش قابل توجه قیمت اسکناس‌های مذکور نسبت به ماه‌های گذشته بود. کاهش نزدیک به ۷۰ تومانی اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله، تغییر قیمتی بود که از زمان شروع به کار این مرکز تا کنون رخ نداده بود.

 گفتنی است روز گذشته برخی منابع مطلع از رشد سقف منابع ارزی بلوکه شده ایران از هفت میلیارد به ۲۵ میلیارد دلار خبر دادند. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند طی سال‌های گذشته موضوع هفت میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره به‌عنوان اهرم سیاست‌گذار برای مهار قیمت دلار استفاده می‌شد. اکنون با بسته شدن پرونده این ارزها و رسیدن به مقصد قطر سیاست‌گذار قصد دارد داستان جدید برای بازار ارز نمایش دهد.

با این وجود سیگنال‌های روز گذشته نتوانست قیمت دلار را کاهش دهد. در همین راستا کارشناسان اقتصادی روند آهسته و پیوسته را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها رشد خروج سرمایه بالاست و این موضوع می‌تواند دلار را در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار دهد.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد و افزایش ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه با ۲۰۰ تومان افزایش با رقم ۴۸ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۸ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار کاهش ۶۶ تومانی داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۲۱۳ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۷ تومان عرضه شد و کاهش ۶۰ تومانی داشت. این مقدار تغییر قیمت در یک روز با توجه به افزایش و کاهش‌های یکی دو تومانی حواله و اسکناس دلار در روزهای گذشته قابل توجه است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۹۵۵ تومان معامله شد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۷۹ تومان عرضه شد و افزایش ۶۱ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با با رقم ۴۰ هزار و ۷۲ تومان عرضه شد و رشد ۵۶ تومانی داشت.

روز گذشته درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد و افزایش ۲۰ تومانی نسبت داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۲ تومان مبادله شد و کاهش ۱۶ تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۲ تومان عرضه شد و کاهش ۱۸ تومانی داشت.

ارسال نظر: