کدخبر: 20291

پیام اضافه‌پرداخت سود سهام عدالت جعلی است | زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت­ گفت: در حال حاضر، پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت­­­ بیان کرد: اخیرا خبری در فضای مجازی منتشر شده که “دارندگان سهام عدالت با نصب یک برنامه و ورود اطلاعات شخصی خود در یک درگاه غیررسمی و نامعتبر، سود اضافه سهام عدالت خود را دریافت کنند! “‌

وی گفت: این پیام با قصد کلاهبرداری در حال دست به دست شدن است.

حاجی‌وند با تاکید بر این که برای دریافت سود سهام عدالت نباید اقدام به ارائه اطلاعات شخصی به هیچ سایت و پایگاه اینترنتی کرد، افزود: در حال حاضر، پرداخت سود سهام عدالت یا واریز اضافه سود این سهام انجام نمی‌شود؛ ضمن اینکه برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار یا مراجعه به سایتی نیست نباید مبلغی را هم برای این کار پرداخت کرد.(سنا)

واریز سود سهام عدالت به کجا رسید؟

چندی پیش بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه مجمع اکثر شرکت‌های سهام عدالت برگزار شده و سود شناسایی کرده‌اند، چه موقع این سودها برای سهامداران عدالت واریز می‌شود، گفت: هنوز شورای عالی بورس در مورد خود سهام عدالت و نحوه توزیع سود سهام عدالت سال گذشته، تصمیمی نگرفته است.

وی افزود: هنوز اختلاف بر روی اصل سهام عدالت وجود دارد، آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت هم در حال بررسی است و تاکنون 2-3 جلسه در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس برگزار شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

عبداللهی در مورد اینکه آیا سود سهام عدالت امسال هم دو مرحله‌ای و یا یک مرحله‌ای خواهد بود، عنوان کرد: در این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما عمده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سودده هستند و برای سهامداران سود شناسایی خواهند کرد(فارس).

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

عبدی افزود: با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بازار کلاه برداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوند‌های حاوی بدافزار‌ها باشند./ تسنیم

مشاور رئیس سازمان بورس در مورد اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت:‌ برخی از مواد آئین‌نامه اصلاح، حذف و یا اضافه شده و یکسری از تبصره‌ها حذف شده‌اند، البته همه مواد آئین‌نامه نیاز به اصلاح ندارد، برخی از موارد مثل انتخاب روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم قبلاً انجام شده و نیازی به تغییر ندارد بقیه موارد هم توسط کارگروه سه نفره سهام عدالت پیگیری می‌شود

حدادی همچنین در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت شماره شبا برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، گفت: آمار این افراد در دست شرکت سپرده‌گذاری است، اما بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سهامداران عدالت چه افراد زیر سن قانونی از طریق سرپرست و یا افراد دیگر باید شماره شبای حساب بانکی خود را از طریق سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت اعلام کنند تا زمان توزیع سود به صورت متمرکز سود آنها نیز واریز شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

سهام عدالت متوفیان هزینه‌بر است؟

اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام عدالت صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

ارسال نظر: