کدخبر: 20304

قیمت دلار انفجاری شد | افزایش قیمت باور نکردنی دلار امروز 8 مهر

قیمت دلار در آخرین معامله هفته گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی در کانال حساس ۴۹ هزار تومانی پیشروی کرد. در حالی که اخبار مربوط به انقضای برخی تحریم‌های ایران تا یک ماه آینده مطرح است، معامله‌گران در انتظار اثر رویدادهای سیاسی در بازارهای مالی هستند.

قیمت دلار روز پنجشنبه ۶ مهر پس از سه روز پیاپی کاهش قیمت، افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

این اسکناس متاثر از اخبار مربوط به تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران، روند افزایشی گرفت. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه پنجم مهر تحریم‌های جدیدی را به بهانه برنامه پهپادی ایران وضع کرد.

سناتورهای آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز در حال فشار به تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) هستند تا انقضای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را در نظر نگیرند.

طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران، ماه آینده میلادی منقضی خواهد شد. اما تروئیکای اروپایی به دنبال نقض تعهد خود هستند و اعلام داشتند که بر این اساس عمل نخواهند کرد.

در روزهای گذشته این سیگنال‌ مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت و به اعتقاد برخی از آنها این موضوع می‌تواند به قیمت دلاردر هفته دوم مهر آرایش افزایشی دهد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۶ مهر در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۱۹۴ تومان عرضه شد و افزایش ۱۳ تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش و با رقم ۳۷ هزار و ۴۴۹ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۹۲۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۲۹۶  تومان و یوروی حواله با رقم ۳۹ هزار و ۳۶۰ تومان عرضه شدند.

در آخرین معامله هفته نخست مهر درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییر پنج تومانی داشت. حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۱۹۷ تومان مبادله شد و اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۲۱۷ تومان عرضه شد.

ارسال نظر: