کدخبر: 20343

فروش اقساطی 6 خودروی پرفروش بهمن موتور | با 100 میلیون پول پیش و ماهی 10 میلیون صاحب فیدلیتی، دیگنیتی شوید؛ تحویل مهر و آذر 1402

طرح جایگزینی خودرو فرسوده با پنج محصول بهمن موتور از ساعت ۱۰ صبح با موعد تحویل مهر ماه به مدت ۸ روز آغاز می شود.

جزییات عرضه‌های امروز کامیون فورس و امپاور در بورس کالا اعلام شد.

تالار خودروی بورس کالا امروز (یکشنبه) میزبان عرضه ۹۰ دستگاه کامیون امپاور و فورس متعلق به شرکت بهمن موتور است.

جزییات عرضه‌های امروز کامیون فورس و امپاور به این شرح است:

کامیون امپاور باری (EM POWER)

تعداد: ۳۰ دستگاه

عرصه کننده: بهمن دیزل

قیمت پایه: ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: ۱۰ درصد

تاریخ عرضه: ۱۴ شهریور

تاریخ تحویل: ۵ آذر

کامیون امپاور کمپرسی (EM POWER)

تعداد: ۳۰ دستگاه

عرضه کننده: بهمن دیزل

قیمت پایه: ۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: ۱۰ درصد

تاریخ عرضه: ۱۴ شهریور

تاریخ تحویل: ۵ آذر

کامیون فورس کابین خوابدار ۱۲ تن بدون کاربری (FORCE)

تعداد: ۳۰ دستگاه

عرضه کننده: بهمن دیز

قیمت پایه: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

درصد پیش پرداخت: ۱۰ درصد

تاریخ عرضه: ۱۴ شهریور

تاریخ تحویل: ۵ آذر

علاوه بر قیمت کشف شده در معاملات بورس کالا، ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بعلاوه دیگر هزینه‌های جانبی به قیمت این کامیون‌ها اضافه می‌شود.

پذیرش کامیون فورس و کامیون امپاور شرکت بهمن دیزل در بازار اصلی بورس کالا پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در بازار اصلی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفته بود./ صداوسیما

طرح جایگزینی خودرو فرسوده با پنج محصول بهمن موتور از ساعت ۱۰ صبح فردا با موعد تحویل مهر ماه به مدت ۸ روز آغاز می شود.

 شرکت بهمن موتور اعلام کرد: ثبت نام طرح جایگزینی خودرو فرسوده با پنج محصول بهمن موتور از ساعت 10 صبح با موعد تحویل مهر ماه در سایت این شرکت آغاز می شود.

شرایط طرح فروش بهمن موتور شهریور 1402 ویژه خودروهای فرسوده اعلام شد.

شرایط طرح فروش بهمن موتور شهریور 1402:

بهمن موتور

آغاز ثبت نام مالکان خودروهای فرسوده در سامانه ستاد

به گزارش ایدرو، مهران سالاریه با اشاره به این که در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: برای این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس متقاضیان می‌توانند از یکماه قبل از فصل تحویل خودروشان با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت‌نام و ایجاد صفحه شخصی به عنوان متقاضی اقدام و پس از انتخاب مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان این که زمان ثبت‌نام از سوی سامانه ستاد نوسازی برای متقاضیان پیامک می‌شود خاطرنشان کرد: تا پیش از ارسال پیامک امکان ثبت‌نام در سامانه ستاد برای این دسته از متقاضیان فراهم نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر امکان ثبت‌نام متقاضیانی که خودرو جایگزین خود را در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند در سایت ستاد فراهم است./ایلنا

خرید سهام ایران‌خودرو توسط بهمن غیرقانونی است

در حالی که نهادهای نظارتی در ماه‌های اخیر حکم به غیرقانونی بودن حضور شرکت قطعه‌سازی کروز در هیات مدیره ایران خودرو داده‌اند، شرکت کروز همچنان در حال خرید سهام ایران خودرو به واسطه شرکت‌های تابعه خود و افزایش قدرت مدیریتی در ایران خودرو است.

به گزارش برنا، از مدت‌ها قبل مشکلات مربوط به گروه بهمن و نیز عضویت شرکت‌های وابسته به شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو با حاشیه‌های زیادی همراه بود و اخیرا با خرید سهام این شرکت بزرگ خودروسازی توسط گروه بهمن شاهد وجود معضلاتی جدید در این حوزه هستیم.

ماجرا از این قرار است که ایران‌خودرو در ۲۵ بهمن و ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ شکایتی را مبنی برعضویت شرکت‌های وابسته به شرکت قطعه‌ساز کروز در هیات مدیره ایران‌خودرو تنظیم کرد که در این زمینه شورای رقابت با بررسی شکایت این شرکت خودروسازی، رای خود را در جلسه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ صادر کرد.

طبق رای صادر شده از سوی شورای رقابت، سهامداری ایران خودرو توسط وابستگان شرکت کروز موجب ایجاد اخلال در رقابت شده، چراکه این اتفاق به معنای دسترسی شرکت کروز به همه اطلاعات شرکت بالادستی (ایران خودرو) است و درواقع ایجاد کننده رانت اطلاعاتی برای قطعه‌سازی کروز است.

همچنین در ادامه رای صادر شده، شورای رقابت با اکثریت آراء، تملک سهام شرکت ایران خودرو توسط شرکت‌های وابسته به مالکین کروز را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم که منجر به عضویت در هیات مدیره ایران خودرو شده مصداق رویه ضد رقابت موضوع ماده ۴۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تشخیص داده و طبق قانون، دستور به واگذاری سهام ایران خودرو توسط کروز را صادر کرد تا حدی که دیگر در هیات مدیره، عضویت نداشته باشد.

کمیسیون اصل ۹۰ هم در مردادماه امسال تخلف شرکت کروز را محرز اعلام کرد. به گفته علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حضور شرکت قطعه‌ساز کروز با دو عضو هیأت‌مدیره در شرکت ایران خودرو و همچنین فعالیت به عنوان تولیدکننده قطعات ایران خودرو برخلاف ماده ۴۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و از مصادیق تملک سهام شرکت‌هایی که موجب اخلال در رقابت می‌شوند، می‌باشد. لذا با توجه به تخلف صورت گرفته، شورای رقابت مکلف به اصلاح این اقدام و رفع تعارض منافع ایجاد شده، گردید.

خرید سهام ایران‌خودرو توسط بهمن غیرقانونی است

با توجه به رای صادر شده از سوی شورای رقابت و ممنوعیت در سهامداری ایران خودرو توسط گروه بهمن موتور اما هفته گذشته خبری مبنی بر معامله بلوک ۳.۳۶ درصدی ایران خودرو با قیمت سه هزار و ۲۰۰ ریال توسط بانک صادرات منتشر شد که با توجه به پیگری‌های انجام شده گروه بهمن خریدار این معامله بوده است و همین امر واکنش‌هایی را با خود از سوی فعالان بازار خودرو به همراه داشته است.

طبق صحبت‌های مطرح شده؛ برخی معتقدند با توجه به سهامداری گروه بهمن در ایران خودرو، این شرکت صاحب ۲ کرسی در هیئت مدیره این شرکت است که در صورت تایید معامله اخیر گروه بهمن توسط سازمان بورس تسلط آنها در مدیریت شرکت ایران خودرو با افزایش همراه می‌شود و می‌توان شاهد تغییراتی گسترده در روند مدیریتی این شرکت باشیم.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که ارزیابی معاملات انجام شده باید از طریق مستندات ارایه شده به بورس تهران صورت پذیرد که برای این اقدام تا ۱۴ روز پس از زمان انجام معامله فرصت خواهد بود.

بدین ترتیب مشخص است که شرکت کروز و شرکت تابعه آن (بهمن) بدون توجه به حکم شورای رقابت و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در حال افزایش سهم خود در شرکت ایران خودرو است و ضروری است که نهادهای نظارتی مانع این موضوع شوند.

 

ارسال نظر: