کدخبر: 20468

بایدها و نبایدها در انتخاب فرش ماشینی 1200 شانه

در این مقاله درباره ویژگی‌های اصلی فرش 1200 شانه ماشینی، ابعاد، اندازه و تراکم آن صحبت خواهیم کرد. سپس به نقد الیاف به کار رفته در این نوع فرش‌ها و معرفی انواع فرش ماشینی جدید هزار و دویست شانه می‌پردازیم؛ پس با ما باشید.

فرش ماشینی 1200 شانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ سوالی پرتکرار که بسیاری از مخاطبان از ما می‌پرسند. برخی از کاربران نیز به دنبال مفهوم تعداد شانه و تراکم در فرش‌های ماشینی هستند. در دنیای فرش، مفهوم فرش 1200 شانه ماشینی این است که در 1 متر عرض فرش 1200 گره وجود دارد. با توجه به تعداد زیاد گره در هر متر از فرش، استفاده از نخ‌ها و الیاف ظریف در بافت فرش و ترسیم نقش و نگارهای نفیس ضروری است. به عبارت دیگر، با افزایش تراکم و شانه فرش، گره‌ها به هم نزدیک می‌شوند؛ پس نخ به کار رفته در آن باید ظرافت بیشتری داشته باشد. در این مقاله درباره ویژگی‌های اصلی فرش 1200 شانه ماشینی، ابعاد، اندازه و تراکم آن صحبت خواهیم کرد. سپس به نقد الیاف به کار رفته در این نوع فرش‌ها و معرفی انواع فرش ماشینی جدید هزار و دویست شانه می‌پردازیم؛ پس با ما باشید.

فرش ماشینی 1200 شانه

فرش 1200 شانه ماشینی یکی کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین فرش‌ها برای ایرانیان است. از گذشته تا کنون، همواره جزو فرش‌های پر فروش محسوب می‌شود. به طوری که در گذشته به دلیل اینکه خانه اکثر مردم ویلایی بود، علاوه‌بر سالن پذیرایی، در آشپزخانه و اتاق‌ها نیز فرش هزار و دویست شانه پهن می‌کردند. اما اخیرا به دلیل رواج آپارتمان نشینی، این فرش‌ها را بیشتر در سالن پذیرایی پهن می‌کنند. چرا که با بالا رفتن تعداد شانه و تراکم، ظرافت و نقش و نگارهای فرش بیشتر می‌شود. پس برای فضاهای عمومی‌تر همانند سالن پذیرایی بهتر است. در ادامه به معرفی نکات طلایی برای انتخاب این فرش‌ها می‌پردازیم.

فرش ماشینی 1200 شانه

تراکم فرش ماشینی 1200 شانه

این فرش‌ها معمولا در تراکم‌های متفاوتی بافته می‌شوند. لازم به ذکر است که با بالا رفتن تعداد شانه و تراکم فرش، ضخامت فرش کمتر می‌شود. دلیل آن نیز مشخص است، زیرا الیافی نازک‌تر و لطیف‌تر در آن بکار می‌رود. همچنین ارتفاع و نخ خاب در این فرش‌ها کمتر است. پس طبیعی است که ضخامت کمتری در مقایسه با فرش‌های 1000 شانه یا 700 شانه داشته باشند. با بالا رفتن تعداد شانه و تراکم، ظرافت، زیبایی و نقش نگارهای فرش نیز بالا می‌رود. پس به طور کلی شانه و تراکم بالا در فرش، بیانگر کیفیت آن فرش خواهد بود. محبوب‌ترین فرش‌های بازار، فرش‌ ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600 و فرش ماشینی 1500 شانه با تراکم 4500 است. البته فرش‌های هزار و دویست شانه کاربردی‌تر و از نظر قیمت نیز اقتصادی‌تر هستند.

طرح و نقش فرش ماشینی 1200 شانه

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، به دلیل بالا بودن تعداد گره در این فرش‌ها، ظرافت فرش بیشتر است. همچنین طرح و نقشه‌ها و رنگ‌بندی نیز متنوع‌تر و زیباتر می‌شود. طبیعتا در نقش و نگارهای فرش 1200 شانه، جزئیات بیشتری رعایت شده که بر زیبایی بیشتر آنها می‌افزایند. امروزه اکثر مردم چنین فرش‌هایی را به دلیل رنگ‌بندی و ظاهر زیبا، در سالن پذیرایی خود پهن می‌کنند. طرح و نقشه در این فرش‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که اکنون ما شاهد انواع فرش 1200 شانه ماشینی در طرح‌های سنتی، کلاسیک، مدرن و فانتزی هستیم. پس با هر سبک و سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید فرش مورد نظر خود را انتخاب و با سبک دکوراسیون خود ست کنید!

در صورتی که به صورت حضوری به فروشگاه‌های فرش سر بزنید یا به صورت آنلاین از انواع فروشگاه فرش ماشینی، بازدید کنید، شاهد انواع فرش ماشینی 1200 شانه طرح جدید خواهید بود. فرش‌هایی در طرح و نقش‌های نوستالژیک و کلاسیک، مدرن، فرش ماشینی 1200 شانه گل برجسته و غیره.

فرش ماشینی 1200 شانه

ابعاد و سایز فرش ماشینی 1200 شانه

در صورتی که این فرش‌ها در ابعاد مختلفی از قبیل 12، 9 و 6 متری بافته می‌شوند، اما فرش ماشینی 1200 شانه 12 متری از آن دوی دیگر کاربرد بیشتری دارد و پرطرفدارتر است. البته فرش‌هایی با ابعاد سفارشی نیز بسته به درخواست مشتری، بافته می‌شوند. اگرچه فرش‌های 12 متری همیشه کاربرد بیشتری در سالن‌ پذیرایی منازل داشته‌اند؛ اما اخیرا به دلیل کاهش متراژ منازل و رواج زندگی در خانه‌های نقلی، از فرش‌های 6 و 9 متری نیز در سالن پذیرایی استفاده می‌شود.

نکات مهم:

  • فرش‌های 1200 شانه در ابعاد مختلفی مثل شش متری، نه متری و دوازده متری بافته می‌شوند.
  • فرش 1200 شانه تراکم 3600 یعنی در هر یک متر عرضی فرش 1200 گره و هر متر طولی فرش 3600 گره وجود دارد.
  • هر چقدر که تعداد شانه و تراکم بیشتر باشه، ظرافت، زیبایی و تنوع رنگی فرش بیشتر خواهد شد.
  • فرش‌های هزار و دویست شانه، ضخامت کمتری نسبت به فرش‌هایی دارند که تعداد شانه‌شان کمتر است.

قیمت انواع فرش ماشینی 1200 شانه

در زمینه قیمت این فرش‌ها نمی‌توان به طور قطع قیمت واحدی گفت. به این دلیل که قیمت فرش ماشینی هزار و دویست شانه، از عوامل مختلفی تاثیر می‌گیرد. برای مثال الیافی که در این فرش‌ها بکار می‌روند، تاثیر زیادی بر قیمت فرش می‌گذارد.

معمولا در این فرش‌ها از الیاف مرغوب و درجه یک استفاده می‌شود. طبیعتا فرش‌های ماشینی با الیاف اکریلیک و الیاف اکریلیک هیت شده نسبت به سایر فرش‌ها قیمت بالاتری دارد. سایز و ابعاد فرش، از عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی 1200 شانه است. طبیعتا فرش‌های 1200 متری ماشینی 12 متری، قیمت بالاتری نسبت به سایر فرش‌ها دارند.

سخن آخر

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا نکات مهم جهت خرید بهترین فرش ماشینی بخصوص فرش ماشینی 1200 شانهرا ذکر کنیم. در صورتی که قصد خرید فرش ماشینی دارید، ولی با محدودیت بودجه مواجه هستید، فرش افرند را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که می‌توانید انواع فرش ماشینی، در ابعاد مختلف و سبک‌ها و طرح‌های متنوعی مثل فرش ماشینی کلاسیک، سنتی، مدرن، انواع گبه و فرش‌های فانتزی را به صورت اقساطی، با بهترین شرایط و قیمت سفارش دهید.

لازم به ذکر است، در صورتی که ساکن اصفهان هستید، می‌توانید به صورت حضوری از شعبه مرکزی فرش افرند دیدن فرمایید. آن دسته از عزیزانی هم که ساکن دیگر شهرها هستند، می‌توانند از طریق مراجعه به وب سایت فرش افرند، از فرش‌ها دیدن نمایند و فرش مورد نظر خود را انتخاب کند. یکی از مزایای خرید فرش ماشینی از فرش افرند، امکان پرو مجازی فرش است. یعنی در صورتی که فرشی را در صفحه فروشگاه پسندیدید، می‌توانید از قسمت پرو مجازی فرش مورد نظر، با دوربین موبایل خود، تصویری از منزل بگیرید. بدین ترتیب پرو مجازی این قابلیت را به شما می‌دهد تا فرش مورد نظر خود را به صورت مجازی در منزل خود مشاهده کرده. پس می‌توانید از هماهنگی و تناسب فرش با دکوراسیون داخلی منزل خود اطمینان حاصل نمایید. بنابراین در صورتی که به دنبال خرید فرش، پرو مجازی آن و یا خرید به صورت اقساطی هستید، فرش افرند با سابقه‌ای طولانی در این زمینه، در خدمت شماست. جهت کسب اطلاع از شرایط خرید اقساطی فرش ماشینی با مشاوران ما در تماس باشید.

ارسال نظر: