کدخبر: 2272

طوفان 261 سیستانی را زخمی کرد +جزئیات

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۱ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و خاک از پنجم مرداد تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

علیرضا شهرکی روز چهارشنبه اظهارداشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: ۵۶ نفر از این افراد در بیمارستان‌های شمال سیستان و بلوچستان بستری و ۲۰۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده طوفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ میزان ساعت آفتابی زابل بر اثر طوفان شن و کاهش شدید دید افقی در این شهر به صفر رسید.

محسن حیدری اظهارداشت: برای نخستین بار از ابتدای سالجاری طوفان مانع تابش خورشید در شهر زابل شده به طوریکه حتی یک دقیقه ساعت آفتابی نیز در این منطقه ثبت نشده است.

وی ادامه داد: وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در زابل از شامگاه دوشنبه به طوفان گرد و خاک تبدیل شد و روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت تا جایی که توده عظیم گرد و غبار به نیکشهر در جنوب استان نیز رسید و شرایط کیفی هوا را به شدت کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بامداد امروز نیز بیشینه سرعت باد در زابل به ۳۰ متر بر ثانیه معادل ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: هم‌اینک باد شدید و گرد و غبار گسترده مهمترین پدیده‌های جوی حاکم در سیستان و بلوچستان هستند که از هیرمند و زهک در شمال استان تا نیکشهر در جنوب استان کشیده شده است.

حیدری اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی، همچنان وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان و نفوذ گردوغبار آن به عرض‌های پایین تر ادامه دارد.

ارسال نظر: