کدخبر: 2291

ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن در زندگی مدرن

پس از اپیدمی جهانی کرونا و قرنطینه‌ی خانگی، به طرز جالبی ارزهای دیجیتال رونق بیشتری پیدا کرد و مردم اطلاعات مفیدی از این عرصه بدست آوردند

در چند سال اخیر بازار ارزهای دیجیتال رونق بیشتری پیدا کرده است و سرمایه گذاران زیادی جذب این بازار شده است، در این میان افراد تازه وارد این بازار را گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری خود می‌دانند. اما ارزهای دیجیتال تنها برای سرمایه گذاری کردن و کسب سود نیست. آینده ارزهای دیجیتال بزرگ‌تر از این‌ها خواهد بود. فناوری بلاک چین که از آن به عنوان انقلاب چهارم یاد می‌شود، آینده‌ی بشر را بدون شک تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در ادامه با کاربرد‌های ارزهای دیجیتال و آینده‌ی آن در زندگی معاصر صحبت خواهیم کرد.

با شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی ارزهای دیجیتال ( رایگان ) و دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری و خرید و فروش در ارزهای دیجیتال مشغول شوید و به کسب درآمد دلاری بپردازید.

پس از اپیدمی جهانی کرونا و قرنطینه‌ی خانگی، به طرز جالبی ارزهای دیجیتال رونق بیشتری پیدا کرد و مردم اطلاعات مفیدی از این عرصه بدست آوردند و دلیل آن آنلاین بودن این بازار و فناوری بلاک چین بوده است که با گذر زمان و تاثیرات تکنولوژی بر روی زندگی انسان‌ها، اکنون بیشتر از هر زمان دیگری ارزهای دیجیتال برای مردم شناخته تر شده است.

در ابتدا این نکته را باید عنوان کرد که ارزهای دیجیتال با رمزارزها متفاوت هستند. منظور ما در اینجا کریپتو کارنسی ها هستند. کریپتو کارنسی ها نوعی از پول دیجیتالی هستند و همانطور که از نام آن‌ها پیداست، ماهیت دیجیتالی دارند و با گذر زمان و پذیرش معتبر ترین کریپتو کارنسی دنیا ( یعنی بیت کوین ) توسط شرکت های بزرگ مانند تسلا و آمازون که می‌توانید با تبدیل بیت کوین به قیمت دلاری مبلغ مورد نظر، خریدتان را انجام دهید. و یا هتل‌های بزرگ در برخی از کشورهای اروپایی پرداخت هزینه‌ها با بیت کوین میسر خواهد بود.

به عنوان مثال در کشور ژاپن در برخی از شرکت‌های حوزه ی تکنولوژی، حقوق کارمندان خود را از طریق انتقال بیت کوین به کیف پولشان انجام می‌دهند و یا حتی در کشور السالوادور، بیت کوین را به عنوان یک واحد پول رسمی،‌ در این کشور ثبت کرده اند که این اقدام، یک قدم بسیار بزرگ برای بیت کوین محسوب می‌شوند.

در وبسایت آکادمی علی ربیعی، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش و سرمایه گذاری در بازارهای مالی به یادگیری معامله گری و سرمایه گذاری و کسب درآمد در این بازارها مشغول شوید.

همانطور که پیداست کاربرد کریپتو کارنسی ها روز به روز در حال افزایش یافتن است و در کشور ما نیز افراد زیادی به این عرصه آمده اند و تغییرات بزرگی در حال انجام شدن است. از مهم ترین اهداف به وجود آمدن بیت کوین، اگر بخواهیم به طور ساده آن را بیان کنیم این بود که یک واحد پولی مشترک و جهان شمول میان مردم باشد.

این هدف راه بلندی را در پیش رو دارد اما با این حال در معاملات تجاری بزرگ، معامله گران برای انتقال پول ها با مبالغ بالا از این روش استفاده می‌کنند. از مزایای استفاده از این روش، جابجایی و انتقال سریع پول آن هم بدون واسطه و شخص ثالث است. و اکنون که صرافی های ارزهای دیجیتال فعالیت گسترده تری دارند، امکان نقد شدن سریع بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتالی وجود دارد. انتقال پول از طریق بیت کوین کامزد بسیار پایین تری نسبت به سایر روش ها دارد و با توجه به حجم معامله‌ی انجام شده، هزینه‌ی کارمزد آن نیز متغیر خواهد بود.

از دیگر مزیت های انتقال از طریق بیت کوین این خواهد بود که اکنون گوشی تلفن هوشمند در اختیار همگان قرار گرفته است و با نصب کیف پول دیجیتالی بر روی تلفن همراه خود، یک کیف پول با مبلغ بالا را همیشه در جیبتان نگه داری خواهید کرد و در هر زمانی از شبانه روز و در هر مکانی تنها با دسترسی به اینترنت می‌توانید مبلغ مورد نظر را از این طریق جابجا کنید.

البته که باید امنیت آن را نیز تامین کنید. مانند هر دارایی ارزشمندی که در اختیار دارید، باید از امکان ربوده شدن دارایی خود توسط سارقان جلوگیری کنید، مثلا با نگه داری یک گاو صندوق بزرگ و قفلی بسیار ایمن در خانه‌ی خود شما دارید از دارایی خود مراقبت می کنید. در این روش نیز باید یک کیف پول بسیار ایمن در گوشی خود نصب کنید و از رمزهای امنیتی قوی استفاده کنید.

اما نکته ای که بسیار مهم اهمیت دارد این است که شما اگر در این انتقال وجه از کیف پول دیجیتالی‌تان مرتکب اشتباهی شوید، امکان بازگرداندن آن وجود نخواهد داشت. زیرا نهاد و یا سازمانی مرکزی وجود ندارد که با مراجعه به آن بتوانید این مبلغ را برای خود بازیابی کنید و دیگر کاری از دستان شما ساخته نیست. پس در استفاده از این روش باید بسیار دقیق بود.

فناوری بلاک چین به گونه ای ساخته شده است که امکان تغییر دادن و یا از بین بردن اطلاعات در آن وجود نخواهد داشت. پس کسی قادر نخواهد بود که شبکه ی بیت کوین را تحریم کند زیرا این شبکه یک سیستم غیر متمرکز می‌باشد.

همانطور که پیداست آینده‌ی کریپتو کارنسی ها بسیار روشن است و باید منتظر ماند و دید که نسل جدید پول‌های دیجیتالی، آینده‌ی بشر را چگونه متحول‌تر از آنچه که اکنون وجود دارد خواهد کرد.

در وبسایت آکادمی علی ربیعی، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش و سرمایه گذاری در بازارهای مالی به یادگیری معامله گری و سرمایه گذاری و کسب درآمد در این بازارها مشغول شوید.

 

ارسال نظر: