کدخبر: 2296

ثبت نام یارانه جدید؛ متقاضیان یارانه نقدی چه اقدامی کنند؟

دولت روحانی از اجرای بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه 1400 مبنی بر ثبت نام افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه هدفمندی و معیشتی و سایر یارانه‌ها ثبت ‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، خودداری کرد.

به گزارش تحریریه، دولت روحانی از اجرای بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه 1400 مبنی بر ثبت نام افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه هدفمندی و معیشتی و سایر یارانه‌ها ثبت ‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، خودداری کرد.

در بند «ب» تبصره 14 این قانون آمده: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت کار حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه‌ها به کلیه افراد واجد شرایط از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت ‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند اقدام نمایند. عدم ثبت‌نام یا تأخیر در ثبت‌نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسؤولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذی‌ربط است. این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذی‌صلاح است.

یارانه

در ماده ۵ آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 1400 که در جلسه هیئت دولت در تاریخ 5 خردادماه به تصویب رسیده بود و در تاریخ 11 خردادماه هم ابلاغ شده، آمده بود: ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه­‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام ننموده­اند و افرادی که منصرف شده ­اند، برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می­باشد. در این راستا سازمان موظف است ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ این آیین­ نامه، یک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهی (سامانه هویتی و بانکی مشمولین یارانه نقدی) را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و نیز ظرف یک ماه دسترسی برخط به کلیه اطلاعات واردشده به سازمان را به طور مستقیم با مبدأ اطلاعات برقرار نماید. پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط پس از انجام آزمون وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و متناسب با تحقق دریافتی­‌های (منابع) جدول تبصره (۱۴) و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می­پذیرد

ارسال نظر: