کدخبر: 2425

آب و هوا/پیش بینی آب و هوا/هواشناسی

هواشناسی/ این مناطق امروز سیل می آید

هواشناسی وضعیت آب و هوا طی امروز و فردا را اعلام کرد. بنا به اعلام هواشناسی ، طی امروز و فردا در تعدادی از استان های کشور شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در ۱۵ استان کشور بر اثر بارش باران خبر داد.

هواشناسی وضعیت آب و هوا طی امروز و فردا را اعلام کرد. بنا به اعلام هواشناسی ، طی امروز و فردا در تعدادی از استان های کشور شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که بر اثر بارش های شدید، در تعدادی از استان های کشورمان شاهد وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر خواهیم بود. هواشناسی همچنین ادامه فعالیت سامانه بارشی که از روز قبل در آسمان کشور ایجاد شده بود خبر داد.

آب و هوای کشور گرم تر می شود؟

هواشناسی

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی وگردو خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۹: آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت، خیزش گردو خاک.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه دوم: تقویت اختلاف فشار در سطح زمین و افزایش فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه.

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۸: شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۹: شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره.

ارسال نظر: