کدخبر: 2458

قطع برق و گاز مشترکان تهرانی؛ ماجرای قطع گاز چیست؟

مردم، سال ۱۴۰۰ را با خاموشی‌های گسترده برق شروع کرده بودند و در این میان گاهی از قطع شدن آب هم گله‌هایی داشتند و حالا دیروز شرکت گاز تهران در اطلاعیه‌ای به تهرانی‌ها خبر داد که قرار است گاز برخی از مناطق قطع شود تا شرکت گاز تعمیرات خود را اعمال کند.

پس از مدت‌ها دوباره سریال قطع برق تهران تکرار شده است و حالا مشترکان تهرانی علاوه بر قطع برق، قطع گاز را هم گزارش کرده‌اند.

شرکت گاز تهران دو هفته‌ای است که به بهانه‌های مختلف دست به قطع گاز می‌زند و سعید توکلی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران هم امروز در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به مقدار کم مصارف خانگی و مردمی در تابستان شروع به برنامه‌ریزی برای تعمیرات کردیم تا در زمستان با مشکلی مواجه نشویم.

بر اساس اعلام روز پیش شرکت گاز استان تهران هم قرار بود امروز گاز مشترکان بخش‌هایی از استان تهران به دلیل انجام تعمیرات قطع شود و به جز این هم چند روز پیش هم اطلاعیه قطع گاز در شهر ری منتشر شده بود.

توکلی درباره اطلاع‌رسانی شرکت گاز به مشترکان توضیح داده بود: اطلاع‌رسانی‌ها، از طریق پیامک، سایت شرکت گاز، شبکه‌های مجازی و شبکه خبر و رادیو تهران و همچنین هر شبکه اطلاع‌رسانی جمعی که در اختیار ماست، صورت می‌گیرد.

طبق اطلاعیه‌های شرکت گاز زمان قطع گاز بسیار طولانی است و اگر این روند در زمستان هم رخ دهد، مساله گاز هم مانند برق برای شهروندان مشکل‌ساز می‌شود زیرا سوخت وسایل گرمایشی گاز است و مردم در شش ماه سرد سال به گاز نیاز دارن و در حال حاضر هم از گاز برای پختن غذا استفاده می‌کنندو نمی‌توان گفت چون از وسایل گرمایشی ایتفاده نمی‌شود، مردم به گاز هم نیازی ندارند.

قطعی برق

مدیرعامل شرکت گاز، نیاز مردم به گاز را تایید کرده بود: سعی بر این است که اگر به طور مثال اعلام می‌کنیم از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر گاز قطع خواهد شد، زودتر از آن عملیات به اتمام برسد.

با این حال توکلی این اقدامات را برای پیشگیری از مشکلات زمستان ضروری دانست: تمامی اقداماتی که در ارتباط با آماده سازی زمستان لازم است، اکنون در حال انجام و پروژه‌هایی که تعریف کرده ایم نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود.

این مقام مسئول گفت: تمامی اقداماتی که در ارتباط با آماده سازی زمستان لازم است، اکنون در حال انجام و پروژه‌هایی که تعریف کرده ایم نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود و در این چند روز گذشته، چندین مورد نصب شیر‌های قطع کن برای پروژه مقاوم سازی و مقابله با زلزله، رفع نشتی شبکه و تاسیسات، تعمیرات و توسعه شبکه داشتیم.

توکلی درباره گاز مورد نیاز صنایع نیز توضیح داد: اقدام بسیار اساسی که در این زمینه انجام شده این بود که فروش‌های عمده گاز مانند شهرک‌های صنعتی را سیستمی کرده‌ایم؛ یعنی مشترکی که میزان مصرف بالاتر از ۱۶۰ مترمکعب در ساعت داشته باشد، نیازی به مراجعه به اداره گاز ندارد بلکه با مراجعه به سایت شرکت گاز استان تهران به نشانی tehrangasco.ir، درخواست خود را ثبت و شماره پیگیری دریافت می‌کند و هیچ ممنوعیتی در گازرسانی به صنایع به ویژه برای شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی نداریم.

ارسال نظر: