کدخبر: 2520

طالبان/غلبه طالبان

غلبه طالبان به تمام افغانستان همه را نگران کرد

پیشروی‌های طالبان در افغانستان، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۹ مرکز ولایت در افغانستان حملات طالبان سقوط کرده است.

طالبان در افغانستان اعلام کرده است که در روز گذشته مرکز ولایت‌های نورستان، بلخ، فاریاب، لغمان، کنر، پکتیکا، پکتیا، دایکندی و ننگرهار را تصرف کرده است. با سقوط این مراکز ولایت‌ها، اکنون از ۳۴ ولایت افغانستان، طالبان کنترل ۲۹ ولایت را در اختیار خود دارد.

در ادامه پیشروی‌های طالبان در افغانستان، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۹ مرکز ولایت در افغانستان حملات طالبان سقوط کرده است.

طالبان اعلام کرده است که در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته مرکز ولایت‌های نورستان، بلخ، فاریاب، لغمان، کنر، پکتیکا، پکتیا، دایکندی و ننگرهار را تصرف کرده است.

با سقوط این مراکز ولایت‌ها، اکنون از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان، طالبان کنترل ۲۹ ولایت را در اختیار دارد و دولت تنها ۵ ولایت این کشور را تحت کنترل دارد.

طالبان دو روز قبل نیز در بیانیه‌ای مواضع این گروه را با توجه به اوضاع جاری در افغانستان اعلام کرد و اظهارداشت که «پیشروی‌های بزرگ و سریع از مسیر زور امکانپذیر نیست و تصرف ولایت‌ها و مناطق مختلف افغانستان نشانه محبوبیت و مقبولیت طالبان در بین مردم است».

در بیانیه آمده است که «طالبان یکبار دیگر به تمام هموطنان خود اطمینان می‌دهد که مثل همیشه از جان، مال و آبروی آن‌ها محافظت می‌کند و فضای مطمئنی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. کسی در این مورد نگران نباشد».

طالبان در این بیانیه گفته است: «همه کسانی که در گذشته با اشغالگران کار و همکاری کرده‌اند و یا اکنون در صف اداره کابل ایستاده‌اند، آغوش طالبان برای آن‌ها باز است و برای آنها عفو عمومی اعلام شده است.»

ارسال نظر: