کدخبر: 2559

محمدعلی نجفی /محمدعلی نجفی شهردار/محمدعلی نجفی قتل

محمدعلی نجفی مرخص شد؟

حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی از مرخصی موکل خود خبر داد.

گودرزی  گفت: نجفی موکل من مثل دیگر زندانیان با فرا رسیدن ایام محرم و عید می‌تواند به مرخصی بیاید. آقای نجفی هم به مناسبت ایام عاشورا دیروز به مرخصی آمد.

او افزود: اما هنوز با آزادی مشروط موافق نشده است. قصد داریم بعد از اینکه مرخصی آقای نجفی تمام شد، درخواست جدیدی برای آزادی مشروط او بدهیم. مطابق با قانون اگر زندانی حسن اخلاق داشته باشد و یک سوم زندان را تحمل کند، می‌تواند تقاضای آزادی مشروط کند.

وکیل: با آزادی مشروط موافق نشد

گودرزی افزود: آقای نجفی ۲۴ ماه است که در زندان است و بعد از گذشت بیست ماه می‌توانست درخواست آزادی مشروط کند. ما درخواست دادیم اما اصلاً به آن پاسخی ندادند.

او در انتها تاکید کرد: زندان هم رفتار ایشان را تایید کرده است و از او راضی بودند. در ضمن اینکه موکل من بیماری قلبی و دیابت دارد. سن او هم بیش از ۷۰ سال است، لذا مستحق آزادی مشروط است.

محمدعلی نجفی کیست؟

محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی  سیاستمدار، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. او شهردار سابق تهران بوده و به عنوان مشاور امور اقتصادی رئیس‌جمهور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فعالیت می‌نمود.

نجفی دانش‌آموخته کارشناسی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد ریاضی از مؤسسه فناوری ماساچوست می‌باشد. وی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در جایگاه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کرد، در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ در جایگاه وزارت علوم فعالیت می‌کرد و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ وزارت آموزش و پرورش را در کابینه اکبر هاشمی رفسنجانی برعهده داشت.

نجفی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در کابینه سید محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ از اعضای شورای شهر تهران به‌شمار می‌آمد. در دولت یازدهم، در سال ۱۳۹۲ برای یک دوره ۶ ماهه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برای یک دوره ۵ ماهه در سال ۱۳۹۴ سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده داشت.

در ۷ خرداد ۱۳۹۸، نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران، به قتل همسر دومش، میترا استاد، به ضرب گلوله اعتراف کرد و سپس محاکمه و در دادگاه به قصاص نفس محکوم گردید ولی در تاریخ ۲۳ مرداد از سوی اولیا دم بخشیده شد و هم‌اکنون در حال گذراندن دوران حبس به دلیل قتل عمد می‌باشد.

ارسال نظر: