کدخبر: 2569

طوفان شدید در کمین 15 استان ایران +اسامی شهرها

رکنا: طوفان ، رگبار و رعد و برق و باد شدید در این 15 استان ایران از چهارشنبه آغاز می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا روز چهارشنبه ۲۷ مرداد در برخی ساعات سرعت وزش باد و طوفان در نوار شرقی و بخش هایی از مرکز کشور افزایش می‌یابد که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان  اظهار داشت: روز سه شنبه ۲۶ مرداد در برخی نقاط هرمزگان، مازندران، کرمان، فارس، بوشهر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات سمنان، گلستان، تهران و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۷ مرداد و پنجشنبه در برخی نقاط مازندران، گلستان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه ۲۹ مرداد در جنوب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا چهارشنبه ۲۷ مرداد در برخی ساعات سرعت وزش باد در جنوب سمنان، نوار شرقی کشور و بخش هایی از مرکز کشور افزایش می‌یابد که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق نظیر زابل خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان داشت: امروز و فردا شرق تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا مواج است و از چهارشنبه تا پایان هفته شرق دریای عمان مواج بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با بیشینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

ارسال نظر: