کدخبر: 2667

افراد دارای علائم کرونا چه زمانی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیماران کرونایی با مشاهده علایم اولیه بیماری باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر بهاءالدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند متاسفانه خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: این افراد زمانی مراجعه می‌کنند که بیماری خیلی پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائمی از جمله سردرد، آبریزش بینی، بدحالی و گلودرد، دردهای عضلانی، اسهال و استفراغ ، سرفه و تب باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: اگر کسی این علایم را در خود و یا یکی از اعضای خانواده مشاهده کرد الزاما به پزشکان مراکز بهداشتی درمانی، مطب پزشکان و مراکز خدمات جامع سلامت شهری ۱۶ ساعته مراجعه کنند و یا با با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس بگیرند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد، اقدامات درمانی برایشان انجام شود.

وی ادامه داد: بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت نیز دارند و یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند و یا داروهایی استفاده می کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند نیز توصیه می‌ شود اگر دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند حتما به پزشک مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: طی روزهای گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا و افراد بستری در این بیمارستان به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی از افراد جامعه در رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزایش پیدا کرده و به تقریبا ۲ برابر هفته های قبل رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۵۳ نفر در شهرستان مهاباد براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته ۱۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به چهار هزار و ۳۳ نفر رسید.

ارسال نظر: