کدخبر: 2671

مهدی چمران سیاستمدار معروف بیمارستانی شد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

رئیس شورای شهر تهران شب گذشته به دلیل فشار کاری و تشخیص پزشک در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد. چمران توضیحاتی در مورد بستری شدن اش در بیمارستان ارائه کرد. ظاهراً چمران به دلیل فشار کاری زیاد به بیمارستان مراجعه کرده است.

مهدی چمران با اشاره به بستری شدنش در یکی از بیمارستانهای تهران اظهار کرد: شب گذشته به دلیل فشار کاری به یکی از بیمارستان های پایتخت مراجعه کردم و با نظر پزشکان بستری شدم.

وی تصریح کرد: از شب گذشته نیز یکسری از آزمایش‌ها انجام شده و خدا را شکر مشکلی را در حال حاضر ندارم و بستری شدنم بیشتر به خاطر فشار کاری چند روز گذشته است.

چمران ادامه داد: با توجه به نظر پزشکان مبنی بر استراحت چند روزه به احتمال قوی فردا در جلسه شورا حضور نداشته باشم، اما در کل شرایطم خوب بوده و مشکلی نداریم و تنها به دلیل فشار کاری و چکاب در بیمارستان بستری شدم.

مهدی چمران، عضو کمیته استقبال از خمینی و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران) بوده‌است. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. مهدی چمران، معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا و مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نیز بوده‌است. ریاست دوره دوم و سوم و چهارم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

وی که از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی است، با پیروزی قاطع گروه آبادگران در دومین دورهٔ شورای شهر تهران به رهبری وی، به عنوان ریاست این شورا انتخاب شد. وی در دورهٔ بعد نیز این جایگاه را حفظ کرد. اما در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در رقابت با احمد مسجد جامعی، از چهره‌های شاخص اصلاح طلب شورای شهر مغلوب گردید و ریاست شورا را به وی واگذار کرد. در سال دوم شورای چهارم شهر تهران و در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ وی توانست با پیروزی بر احمد مسجدجامعی بار دیگر پس از دوره‌های دوم و سوم، کرسی ریاست شورای چهارم را نیز، در سال دوم آن به دست‌بیاورد، او با ۱۸ رأی، احمدمسجدجامعی را که ۱۳ رای آورد، شکست داد. و در سومین سال شورای شهر چهارم نیز جایگاه خود را به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران حفظ کرد.وی سابقه ۹ سال ریاست شورای عالی استانها را نیز در کارنامه خود دارد. از او در جنجال خانه‌های نجومی نام برده شده‌است.

روال مورد علاقه مهدی چمران، رئیس شورای پایتخت این بود که تصمیم‌گیری دربارهٔ موضوعات حساس و مهم شهر تهران را از دستور جلسات علنی خارج کرده و پشت درهای بسته ببرد.

سال ۱۳۹۶ در انتخابات شورای شهر تهران در لیست خدمت قرار داشت و نفر ۲۲ این انتخابات شد و با توجه به رای کامل بیست و یک نفر لیست امید عملاً وی از راهیابی به شورای شهر تهران بازماند.

اتهام فساد مالی به مهدی چمران

مهدی چمران

در شهریور ۱۳۹۵ مهدی چمران به همراه قالیباف متهم شده‌اند که املاک شهرداری را با تخفیف بالا به بعضی از مدیران شهری داده‌اند. اعمال تخفیف‌های ۵۰ درصد قیمت‌های کارشناسی و ارزیابی غیرواقعی املاک یا چند تعاونی به افرادی خارج از شهرداری با قیمت میانگین هر مترمربع دومیلیون تومان، تضییع اموال عمومی شهرداری تهران تا بیش از دوهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده‌است و بعد از آن سایت معماری نیوز متن نامه سازمان بازرسی کل کشور را منتشر ساخت که در آن نام و جزئیات میزان تخفیف ارائه شده به ده‌ها نفر و چندین تعاونی توسط شهرداری افشا شد. در نتیجه این گزارش سردبیر سایت معماری نیوز زندانی شد.

ارسال نظر: