کدخبر: 2710

هواشناسی هشدار داد؛ رگبار و رعد و برق در 13 استان

ایسنا/ مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۳ استان کشور طی امروز (۲ شهریور)، از افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا آخر هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه امروز (۲ شهریور)  در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان نیز افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (۳ شهریور) دراستان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه (۵ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. با این حال جمعه و شنبه (۵ و ۶ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی ‌پایدار حاکم می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی،  از امروز (۲ شهریور) تا آخر هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد همچنین در این مدت دمای هوا نیز در نیمه غربی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی همچنین اظهار کرد: از بعدازظهر فردا تا جمعه (۳ تا ۵ شهریور) به سبب افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، ‌پدیده خیزش گرد و خاک در برخی ساعات برای استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست همچنین از ‌پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه (۴ تا ۵ شهریور) بخش‌های مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۴ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

ارسال نظر: