کدخبر: 2727

اخبار ورزشی/خبر ورزشی/اخبار ورزشی امروز

فوری/ پول های بلوکه شده آزاد می شود

محمد مخبر از تماس تلفنی رئیس‌جمهور با برخی همتایان خارجی خود، با هدف گشایش در پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

معاون اول رئیس‌جمهور از برخی گشایش‌ها در پول‌های بلوکه شده ایران در جریان گفتگوی سیدابراهم رئیسی با همتایان خارجی خود، خبر داده است.

محمد مخبر از تماس تلفنی رئیس‌جمهور با برخی همتایان خارجی خود، با هدف گشایش در پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

وی گفت: در جریان گفتگوهای که آقای رییسی با روسای برهی کشورها انجام داده، گشایش های ایجاد شده که این گشایش‌ها قطعا در بازار ارز تاثیر خواهد گذاشت (تسنیم).

ورود ارز به ایران متوقف می‌شود؟

در عین حال، جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت ابراهیم رئیسی گفته برنامه‌اش این است که پول فروش نفت را با کالا تهاتر کند. این یعنی اگر ایران بتواند تحریم را دور بزند و نفت بفروشد، نمی‌تواند ارز حاصل از آن را وارد کشور کند. آیا این موضوع به معنای سیگنال افزایشی به بازار ارز است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از همان زمان که دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمده روند قیمت ارز صعودی بوده و دلار حتی به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده است. احتمالا دلیل این مساله سیگنال‌هایی است که این دولت به بازار می‌دهد.

مخالفت با برجام، نگاه منفی به FATF و در اولویت نبودن این ماجرا، تنها بخشی از سیگنال‌هایی است که در دو هفته گذشته به بازار رسیده است.

تهاتر نفت با کالا در دولت رئیسی

حالا وزیر پیشنهادی نفت هم امروز سیگنال جدیدی داده است. او گفته برای فروش نفت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کند اما در کنار آن روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری در کشور هم وجود دارد.»

این یعنی جواد اوجی رسما اعلام کرده که احتمالا تحریم‌ها رفع نمی‌شود و ایران در صورت فروش نفت نمی‌تواند دلارهای نفتی را وارد کشور کند و به جای آن کالا وارد می‌کند.

حتی او یک گام از دولت قبل هم فراتر رفته و پیشنهاد داده که می‌خواهد برای جلب سرمایه خارجی هم از تهاتر نفت با سرمایه استفاده کند.

این سخنان اوجی به این معناست که همان منابع ارزی محدودی که تاکنون وارد کشور می‌شده احتمالا دیگر وارد نمی‌شود و دولت نمی‌تواند ارز جدیدی به بازار وارد کند. این یعنی سیگنال افزایش قیمت به بازار آشفته ارز ایران!

ارسال نظر: