کدخبر: 2743

روغن روی دست فروشگاه‌ها ماند؛ عرضه 300 هزار تن روغن مازاد!

کارگر آنلاین | رئیس انجمن صنایع روغن گفت: بازار در شرایط عادی قرار گرفته و کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود. همچنین مردم هیجانی براساس نیاز روغن می‌خرند.

بازار سوداگری برای روغن جمع شد. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد روغن در بازار به وفور وجود دارد اما به دلیل افزایش قیمت آن تقاضایی برای خرید دیده نمی‌شود. یعنی با حذف ارز دولتی و واقعی شدن قیمت‌ها تقاضای عجیبی برای خرید آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به وضعیت تولید توضیح داد: عرضه روغن از کارخانه‌ها زیاد شد. در چهار ماه اخیر ۸۰۰ هزار تن روغن توزیع شده است. این در حالی است که در شرایط عادی باید ۵۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شد اما در این مدت ۳۰۰ هزار تن روغن بیشتر روانه بازار شده است.

ابوالحسن خلیلی به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت واردات دانه‌های روغنی و روغن بهتر از ماه‌های قبل شده است. همین مساله تولید روغن مایع و جامد را افزایش داد. اکنون روغن آفتاب‌گردان از روسیه وارد می‌شود و از برزیل، آرژانتین و اوکراین واردات روغن سویا داریم. همچنین روغن پالم هم از مالزی و اندونزی وارد شده است.

مردم روغن گران نخرند

اخیرا تقلب عجیب در سوپرمارکت‌ها باب شده است. روغن‌هایی که سال گذشته کمیاب شده بود در انبار برخی فروشگاه‌ها احتکار شده است و حالا با قیمت جدید به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. خلیلی با تائید این مساله توضیح داد: در برخی از مناطق تهران افرادی هستند که از روغن زیتون یا روغن ذرت استفاده می‌کنند که بهای آنها گران‌تر از روغن عادی است. از خرداد ماه با اصلاح بهای روغن برخی قیمت درج شده روغن‌ را مخدوش و با قیمت جدید به مردم می‌فروشند.

ارسال نظر: