کدخبر: 2772

اخبار روز/اخبار مهم روز/اخبار حوادث

انفجار هسته ای در قزاستان واقعیت دارد؟

به نقل از خبرگزاری رویترز، رشته انفجار‌های قوی روز پنج شنبه، تاسیسات نظامی قزاقستان را در استان ژمبیل در جنوب این کشور لرزاند.

به گفته معاون وزیر دفاع قزاقستان این انفجار‌ها در پی آتش سوزی در تاسیسات نظامی روی داده است و شهرک‌های نزدیک این تاسیسات سریعا تخلیه شدند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، رشته انفجار‌های قوی روز پنج شنبه، تاسیسات نظامی قزاقستان را در استان ژمبیل در جنوب این کشور لرزاند. مقامات قزاقستان اعلام کردند در پی این انفجار که دست کم ۳۲ زخمی بر جای گذاشت شهرک‌های نزدیک این تاسیسات تخلیه شدند.

روسلان شپکبایف معاون وزیر دفاع این کشور گفت این انفجار‌ها در پی آتش سوزی در این تاسیسات روی داد که در آن برخی مواد انفجاری مربوط به عملیات مهندسی ذخیره شده بود. مقامات ترافیک و راه آهن نیز گفتند جاده‌ها و خط آهن عبوری از این منطقه را بسته اند. به دنبال این انفجار، فرمانداری منطقه انفجار تصریح کرد هنوز آتش سوزی در این تاسیسات خاموش نشده است.

وزارت دفاع قزاقستان اعلام کرد: آتش سوزی در انبار یک واحد نظامی در استان ژامبول ادامه دارد. وزارت دفاع قزاقستان تصریح کرد در این انبار، مهمات مهندسی ذخیره می‌شد و نوع مهمات برای انفجار در نظر گرفته شده، اما فاقد پرتاب‌های دوربرد است و به همین علت انفجار‌ها باعث پراکندگی قطعات و تکه‌های مهمات نشده است؛ و انفجار‌ها عمدتا در نوع موج ضربه‌ای، ضربه صوتی و شعله هستند. در این حادثه دوازده سرباز مجروح شده اند و پلیس راههای مواصلاتی این منطقه را بسته است.

ارسال نظر: