کدخبر: 2807

اخبار سیاسی/ خبر سیاسی/ خبر سیاسی روز

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جنجال به پا کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز شنبه برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد بغداد شد.

 وزیر خارجه کشورمان در جمع روسای هیات‌های شرکت کننده در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق و در حاشیه این نشست با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر گفتگو کرد.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز شنبه برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد بغداد شد.

رییس جمهوری مصر، نخست وزیر کویت، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، امیر قطر، پادشاه اردن، رییس جمهوری فرانسه ،وزیر خارجه ترکیه، وزیر خارجه عربستان ، حاکم دوبی، معاون رییس و نخست وزیر دولت امارات از جمله حاضران در این نشست هستند.روسای هیات های شرکت کننده در نشست منطقه ای حمایت از عراق در حاشیه این نشست عکس یادگاری گرفتند.

آیا وزیر خارجه ایران در عکس یادگاری جای خود را تغییر داد تا کنار وزیر خارجه سعودی نباشد؟

روز گذشته در فضای مجازی شایعه شد که وزیر خارجه ایران به هنگام عکس یادگاری قبل از شروع اجلاس بغداد، محل ایستادن خود را تغییر داده است تا در مجاورت وزیر خارجه سعودی نباشد.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان به محض ورود به محل گرفتن عکس یادگاری، در جای ثابت و مشخصی ایستاده و آن را تغییر نداده است.

امیر عبداللهیان کیست؟

امیر عبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان (زاده ۱۳۴۳ در دامغان)، دیپلمات ایرانی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف پس از ابقا در این سمت و دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین است.

او در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب گشت که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد. وی مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز بوده است. برکناری او از سمت معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و انتصابش به عنوان سفیر ایران در پادشاهی عمان توسط محمدجواد ظریف با انتقاداتی از سمت جریان اصولگرا همراه بود، و وی حاضر به پذیرش این سمت نشد. وی به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارد .

ارسال نظر: