کدخبر: 2880

اخبار روز/اخبار مهم روز/اخبار حوادث

مدیران فاسد دستگیر شدند / پشت پره چیست؟

حسب گزارش اداره کل بازرسی استان و اداره کل اطلاعات، سوءاستفاده‌هایی در خصوص قراردادهای شرکت آبفا صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی در خصوص بازداشت تعدادی از مدیران آبفای خوزستان گفت: در این مورد پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده است و حدود هشت نفر به اتهام تشکیل شبکه ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفتند.

ذبیح‌الله خداییان صبح امروز در نخستین نشست خبری خود افزود: حسب گزارش اداره کل بازرسی استان و اداره کل اطلاعات، سوءاستفاده‌هایی در خصوص قراردادهای شرکت آبفا صورت گرفته است. از جمله این پروژه‌ها پروژه احداث تصفیه‌خانه برای شهرهای آبادان و خرمشهر و ماهشهر و شادگان و بندر امام است که ۴۶ میلیون دلار اعتبار برای آن اختصاص داده شده و قرار بوده است که ظرف سه سال این تصفیه‌خانه‌ها توسط پیمانکاران به بهره‌برداری برسد ولی علیرغم اختصاص تمام هزینه‌های این پروژه، متأسفانه بعد از شش سال هنوز این پروژه‌ها به اتمام نرسیده است و بخشی از این پول‌ها و ارزهایی که اختصاص داده شده مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

رضایت سرباز راهور علیرغم صدور حکم محکومیت عنابستانی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی در خصوص جزئیات پرونده علی اصغر عنابستانی گفت: در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای تهران با اتهامات تمرد از دستور مأمور انتظامی و ایجاد ضرب نسبت به مأمور تشکیل شد که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: دادگاه در خصوص برخی از اتهامات حکم برائت صادر کرد و در مورد ایراد ضرب بدون آثار، حکم محکومیت در مرحله بدوی صادر شد که با اعتراض طرفین، پرونده به مرجع تجدید نظر ارجاع شد. در مرحله تجدید نظر شاکی از اعلام شکایت خود اعلام گذشت کرده و پرونده در مرحله تجدید نظر در حال بررسی است.

طرح اصلاح قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی در انتظار تصویب

خداییان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت استجازه رهبری و تداوم قانونی شدن دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: قوه قضائیه با همکاری نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی را به مجلس تقدیم کرده است و این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال رسیدگی است.

وی افزود: اگر ریاست کمیسیون ترتیبی اتخاذ کنند تا سریعتر به این طرح رسیدگی شود و در دستور کار مجلس قرار بگیرد؛ ممکن است ما بتوانیم در این فرصت باقی مانده با استفاده از قانون ادامه کار دادگاه‌ها را داشته باشیم وگرنه باز نیاز است از مقام معظم رهبری اذن ادامه این کار را داشته باشیم.

تشکیل سه پرونده در ارتباط با واکسن‌های تقلبی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده واکسن‌های تقلبی گفت: در ارتباط با واکسن‌های تقلبی در دادسرای تهران سه پرونده تشکیل شده است. در یک پرونده دو نفر تحت تعقیب قرار گرفتند. در این پرونده اعتراف کردند با تهیه و توزیع واکسن های تقلبی به حدود ۳۰ نفر تزریق انجام دادند. در یک پرونده دیگر دو نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و در پرونده سوم یک نفر تحت تعقیب است. در دادسرای البرز نیز پرونده ای در این زمینه تشکیل شده است که ۴۹ شاکی دارد.

خداییان ادامه داد: در دادسرای البرز که حدود ۴۹ شاکی دارد، حدود ۴۷۰ میلیون تومان از طریق تزریق واکسن تقلبی از مردم اخذ کرده‌اند و هم اکنون پرونده‌ها در حال تحقیقات مقدماتی هستند.

ارسال نظر: