کدخبر: 3027

الهه خیرآبادی درگذشت؛ کرونا جان الهه خیرآبادی را گرفت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از درگذشت الهه خیرآبادی، مروج کتاب و کتابخوانی اهل خراسان رضوی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

افشین تحفه‌گر  با اعلام درگذشت این مروج کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: خانم الهه خیرآبادی معلم و مدیر مدرسه و از فعالان حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و مسئول باشگاه کتابخوانی شهر زبرخان شهرستان نیشابور بود که متأسفانه روز گذشته، ۱۴ شهریور ماه، به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری وی صبح امروز، ۱۵ شهریور ماه در زادگاهش برگزار شد.

کرونا جان مروج کتابخوانی نیشابور را گرفت

به گزارش رکنا، وی با اشاره به فعالیت‌های وی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه از جمله تشکیل اتاق قصه‌گویی برای دانش‌آموزان، ادامه داد: در چند سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت کودک و نوجوان متمرکز بوده است. خوشبختانه استان خراسان رضوی در  این زمینه بسیار خوب عمل کرده و رشد قابل توجهی داشته و هر ساله جزء برگزیدگان جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور بوده است. در سال ۱۳۹۹ نیز هفتمین دوره این جشنواره آغاز و اختتامیه آن در بهار سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد که خانم الهه خیرآبادی در این جشنواره به عنوان یکی از مروجین کتاب استان خراسان رضوی برگزیده شدند. ایشان در جام باشگاه‌های کتابخوانی خراسان فعالیت داشتند و به ترویج فرهنگ کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان می‌پرداختند.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه ۱۳ سال کار فرهنگی در آموزش و پرورش و ارتباط مؤثر وی با کودکان و نوجوانان در حوزه آموزش، فعالیت‌های بسیار تأثیرگذاری در زمینه کتاب و کتابخوانی داشت.

وی با اشاره به درگذشت این فعال فرهنگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، اضافه کرد: با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، لازم است تا زمانی که درصد قابل قبولی از جامعه واکسینه نشده‌اند، افرادی که حضور آن‌ها در تجمعات و مجامع عمومی ضرورتی ندارد، در تجمعات حضور پیدا نکرده و در صورت ضرورت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر: