کدخبر: 3140

اخبار روز/اخبار مهم روز/اخبار مهم امروز

مرزها بسته شد | مسافرت بی مسافرت

مرز مهران یکی از مرزهای مورد استقبال زائران اربعین است.

فرماندار مهران اعلام کرد: بنا به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تردد مسافران از مرز مهران ممنوع است.

مرز مهران یکی از مرزهای مورد استقبال زائران اربعین است. مرز مهران در استان ایلام قرار دارد. فرماندار مهران اعلام کرد که مرز مهران برای تردد زائران ممنوع است.

مجید کاکی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان، مرز بین المللی مهران با کشور عراق همچنان برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه ای نیز در این رابطه ارائه نمی شود.

وی از عودت بیش از ۵۰ نفر از زائران در شبانه روز گذشته که قصد خروج از مرز مهران برای زیارت اربعین حسینی(ع) را داشتند خبر داد و از مردم خواست: تا به هیچ عنوان به مرز مهران مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران در عراق مهیا نیست و امکان تردد به شهرهای مذهبی عراق در آستانه اربعین حسینی از این مرز رسمی وجود ندارد.

فرماندار مهران در خصوص فعالیت تجاری در مرز نیز بیان کرد: قسمت تجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی  فعال و اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

کاکی از تعغییر رنگ بندی کرونایی در این شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی خبر داد و بیان کرد: لازم است که مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، ماسک زدن و عدم حضور در نشست های خانوادگی را جدی بگیرند.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

ارسال نظر: