کدخبر: 3221

بازنشستگان بخوانند؛ خبر فوری درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ۲۰ طرح از جمله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف و تغییر رویه تخریب منازل مسکونی محرومان و ساماندهی تأمین مسکن آنها اعلام وصول شد.

در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اصلاح مواد ۴ و ۸ قانون شرح وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اصلاح ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی،اصلاح ماده ۵۷ آیین‌نامه داخلی مجلس و تعیین ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار اعلام وصول شد.

همچنین در این نشست طرح‌های چون اختصاص ۵ درصد از درآمد فروش معادن بخش خصوصی به شهرستان محل معدن،  احیای بسیج اقتصادی، تغییر رویه تخریب منازل مسکونی محرومان و ساماندهی تأمین مسکن آنها، الحاق یک بند به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، عضویت نمایندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا، الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم، تسریع در حمایت از اقتصاد تعاونی و الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به صورت عادی اعلام وصول شد.

حقوق بازنشستگان

طرح‌های تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت، الزام به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن،  الحاق یک تبصره به بند (هـ) ماده (۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۹۱/۱۲/۲۸مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصلاحات بعدی آن و ساماندهی محصولات کشاورزی از دیگر مواردی بود که در این جلسه اعلام وصول شد.

در این نشست همچنین طرح‌های، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف،  اصلاح ماده (۴۶) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و نظام قانونگذاری، تعیین حدود و اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین ومقررات به صورت عادی اعلام وصول شد.

ارسال نظر: