کدخبر: 3265

واکسن کرونا / واکسن کرونا مدرنا / واکسن کرونا سینوفارم

خبر خوش | واکسن کرونای مخصوص دانش آموزان در راه است واکسن کرونا

قرار است در مهرماه 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت داده شود.

 دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان این که 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی وارد ایران می شود، تاکید کرد: این واکسن ها مخصوص دانش آموزان است.

 واکسن سینوفارم در کشور چین تولید شده است. نوع تک دُزی واکسن سینوفارم قرار است در مهرماه وارد کشور شود. واکسن سینوفارم تک دُزی به دانش آموزان کشور تزریق خواهد شد. آن طور که دبیرکل جمعیت هلال احمر به رکنا گفت، 100 میلیون دانش آموز چینی با واکسن سینوفارم تک دُزی واکسینه شده اند.

محمد حسین قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت و گو با رکنا از واردات واکسن سینوفارم تک دُزی ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: قرار است در مهرماه 12 میلیون واکسن سینوفارم تک دُزی توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت داده شود. وزارت بهداشت هم در اسرع وقت این واکسن ها را به دانش آموزان سراسر کشور تزریق خواهد کرد.

وی افزود: واکسن سینوفارم تک دُزی نوعی واکسن کروناست که در کشور چین تولید شده است و چینی ها هم از همین واکسن برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز خود استفاده کرده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: واکسن سینوفارم تک دُزی با سایر واکسن های سینوفارم متفاوت است و چینی ها از آن برای واکسیناسیون زنان باردار و افراد زیر 20 سال استفاده می کنند. اساسا هم واکسن های تک دُز یک بار و برای افراد جوان تر مصرف می شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: واکسن سینوفارم تک دُزی کارآیی بالایی دارد و چینی ها هم برای واکسیناسیون صد میلیون دانش آموز، از همین واکسن استفاده کرده اند. همچنین واکسن هایی که ما وارد می کنیم، تولید 2 تا 3 روز قبل هستند و بنابراین در برابر تمام سویه هایی که تا آن زمان در دنیا ظاهر شده اند، مقاوم هستند.

ارسال نظر: