کدخبر: 3405

واکسن کرونا|واکسیناسیون|کرونا

از امروز واکسن کرونا برای همه تزریق می شود | محدودیت سنی برداشته شد

از امروز محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وزیر بهداشت: در کل کشور واکسیناسیون بالای ۱۸ سال از امروز انجام می‌شود و محدودیت سنی برداشته می‌شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وزیر بهداشت از پرداخت معوقات مدافعان سلامت از امروز خبر داد و گفت: ما بودجه پرداخت معوقات مدافعان سلامت در مقابله با کرونا را با دستور رییس جمهور و معاون اول دریافت کردیم و از امروز توزیع شروع می‌شود، در سفر‌های استانی به ویژه پرستاران به دلیل معوقات گلایه‌مند بودند و اعلام کردیم این معوقات به نیرو‌های میدانی نه ستادی پرداخت شود.

وی درباره قرنطینه هوشمند بیان کرد: در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند، البته مهمترین مسئله برای ما واکسیناسیون است و دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در فضا‌های جمعی باید واکسن تزریق کرده باشند.

عین اللهی بیان کرد: ما به مرز تزریق ۴۵ میلیون دوز واکسن رسیده‌ایم و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم در چند هفته آینده ٧٠ درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مشاهده صحنه‌های تلخ و مرگ و میر بیش از ۶٠٠ نفر جلوگیری کنیم و در همه جای دنیا ثابت شده است واکسیناسیون از مرگ و میر جلوگیری می‌کند البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب همچنان باید رعایت شود.

وزیر بهداشت گفت: ما در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کردیم مدارس و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کنند و واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ سال از ٢ روز پیش آغاز شده است و ما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

ارسال نظر: