کدخبر: 3613

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار مهم امروز

چگونه اینترنت رایگان را فعال کنیم؟

نحوه استفاده از ایتنرنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان اعلام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز قبل از ارائه بسته اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان و اساتید خبر داد.

نحوه استفاده از ایتنرنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان اعلام شد. با اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اختصاص اینترنت رایگان برای محصلان، نحوه استفاده از ایتنرنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان نیز تشریح شد. نحوه استفاده از ایتنرنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان به این صورت است که از زمان فعال سازی تا 6 ماه اعتبار دارد. ستار هاشمی، معاون فناوری ارتباطات و نوآوری وزارت ارتباطات توضیحاتی در رابطه با  نحوه استفاده از اینترنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان ارائه کرد. در خبر زیر نحوه استفاده از ایتنرنت رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان را مطالعه می فرمایید.

عیسی زارع‌پور در مراسم بازگشایی مدارس، بیان کرد: طبق قولی که به وزارت آموزش و پرورش دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام‌قد در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور است که بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت کنیم. در واقع ما تهدید تعطیلی مدارس را به فرصت تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود.

به گفته زارع‌پور، برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از هیات دولت در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان منطقه یک حضور یافته بود، در بخشی از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت‌های بی‌نظیر آن اشاره کرد و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار  شگفت‌انگیز است و فرصتهای بی‌نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم کرده است.

زارع‌پور با اشاره به همه‌گیری کرونا در بهمن ۱۳۹۸ افزود: در همین زمان با تلاش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه لازم همچون نرم‌افزارهای مختلف آموزش الکترونیک مثل برنامه شاد، تلاش شد که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نشود؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان رفع می‌شود.

وی به چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت‌های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت‌های اجتماعی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سوالی را خطاب به دانش‌آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفت‌های آن را ارائه دهند.

جزئیات نحوه استفاده از اینترنت رایگان 

اینترنت رایگان

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در گفت و گویی جزئیات این بسته‌ و نحوه فعال‌سازی آن را تشریح کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: همان‌طور که وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد، ترافیک راه‌یابی شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتورها اعم از ثابت و همراه رایگان است.

وی افزود: هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد، چیزی کسر نخواهد شد. این مسئله به‌تمامی اپراتورهای کشور ابلاغ شده است.

هاشمی درباره بسته‌های اینترنت رایگان تخصیص یافته برای اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی که وزارت ارتباطات در راستای حمایت از آموزش الکترونیکی دارد، بسته‌های اینترنت هدیه‌ای برای اساتید حوزه و دانشگاه، معلمین و طلاب در نظر گرفته است. برای اساتید دانشگاه بسته ۶۰ گیگابایتی، برای معلمان ۴۰ گیگابایت و برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره نحوه فعال‌سازی این بسته‌ها گفت: کسانی که در دایره مشمولین این بسته قرار می‌گیرند، باید برای فعال‌سازی آن به سایت https://ictgifts.ir/ مراجعه کنند. متقاضیان باید در این سایت کد ملی و شماره تلفنی که به نام خودشان است را وارد کنند. پس از دریافت این اطلاعات و تائید صحت آن‌ها، اسامی نهایی در مدت زمان منطقی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا ترافیک رایگان به حساب‌شان افزوده شود.

هاشمی درباره زمان آغاز ثبت‌نام برای دریافت بسته‌ها تصریح کرد: اکنون در حال دریافت داده‌های مرتبط با اساتید، دانشجویان و معلمان هستیم تا بتوانیم اطلاعات تائید شده آن‌ها را دریافت و به‌روزرسانی کنیم. مقدمه آغاز ثبت‌نام این است که اطلاعات مربوط به دانشجویان توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد و نیز اطلاعات اساتید حوزه و دانشگاه از طریق مراجع ذی‌ربط تائید شود و در اختیار ما قرار بگیرد. به‌محض وصول این اطلاعات، ثبت‌نام و فرآیند تخصیص بسته‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: نکته مهم این است که ترافیک بسته هدیه از زمان فعال سازی به مدت ۶ ماه اعتبار دارد و حتی اگر با تأخیر زمانی نیز فعال شود، از همان روز به مدت ۶ ماه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

هاشمی درباره این‌که بستر «شاد» نسبت به گذشته چه تغییراتی داشته و آیا می‌تواند نیاز دانش‌آموزان را برطرف کند، افزود: برای آموزش مجازی دانش‌آموزان، بستر شاد در نظر گرفته شده است. این سامانه نیز مانند دیگر سامانه‌ها در طول این مدت ارتقا یافته و ویژگی‌های آن متناسب با بازخورد مخاطب به‌روز شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: شبکه دانش‌آموزی شاد به نسبت سال گذشته، ارتقا پیدا کرده و انتظار داریم اشکالات کمتری را شاهد باشیم. هر سامانه‌ای که خدمت یا سرویس زنده و در این حجم و مقیاس ارائه می‌دهد که مشابه آن در گذشته وجود نداشته است به‌طور طبیعی ممکن است دارای اشکالاتی باشد اما با توجه به تلاش انجام شده، امیدواریم با مشکلات کمتری مواجه باشیم و این گام بزرگ در مسیر عدالت آموزشی با مشارکت معلمان و دانش‌آموزان به نسخه‌های بهینه‌تر ختم شود.

ارسال نظر: