کدخبر: 3687

معرفی تجهیزات ضروری در صنعت چوب

همانطور که می‌دانید، صنعت چوب هم مانند صنایع دیگر، ساخت یک محصول باید طبق مراحلی مشخص انجام گیرد تا سازه یا وسایلی کاربردی تولید شود.

مطمئنا استحکام و دوام محصولات چوبی برای افراد بسیار مهم است زیرا در هر فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به این موارد می‌توانید از ابزار آلات و تجهیزات خاصی برای کار استفاده کنید. امروزه ابزار آلات کارگاهی تنوع بسیاری دارند که مدل‌های جدید آنها نواقص و کارایی مدل‌های قبل را برطرف می‌کند. از این رو سرعت عمکرد نجاران و افرادی که می‌خواهند محصولی را بسازند یا تعمیر کنند، افزایش یافته است. اتصالات و ملزومات کارگاهی یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین وسایل کارگاه‌های صنعتی می‌باشد. تنوع ابزار آلات در کارگاه‌های نجاری بسیار زیاد است و افراد می‌توانند براساس نیاز و کار خود آنها را تهیه کنند. برای همین نجاران باید بدانند از هر کدام این ابزار آلات چگونه و برای چه کاری استفاده کنند. در ادامه به معرفی نمونه‌ای از اتصالات در صنعت چوب می‌پردازیم.

انواع تجهیزات در کارگاه‌های نجاری

در کارگاه‌های نجاری برای ساخت و تولید انواع وسایل چوبی باید از یکسری ابزار آلات و تجهیزات اولیه استفاده کرد. بعضی از این تجهیزات هستند که جزء ابزارهای اولیه هر کارگاهی است و می‌توان از آنها علاوه بر نجاری در صنایع مختلف نیز استفاده کرد. از این موارد می‌توان به گوشی صداگیر، گل پیچ، گل مهره، نگهدارنده طبقه، انواع پیچ و رولپلاک، چکش، کیف ابزار، کیسه مکنده و موارد مشابه دیگر اشاره کرد. این تجهیزات می‌تواند برای اتصال قطعات چوبی، جمع آوری وسایل در یک محیط، وسایل جانبی دستگاه‌های صنعتی و موارد دیگر استفاده شوند.

گل پیچ

همانطور که می‌دانید، پیچ یکی از قطعات لازم و ضروری برای کارگاه‌های تولیدی و نجاری می‌باشد که در سایز و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. یکی از مدل‌های متفاوت پیچ برای اتصال انواع گونیا، کلمپ و غیره بر روی دستگاه‌هایی مانند اره میزی، گل پیچ می‌باشد که با کمک از آن دیگر نیازی به استفاده از پیچ گوشتی نخواهید داشت و تنها با استفاده از دست می‌توانید این نوع گل پیچ را بچرخانید و باز و بسته نمایید. در انتهای گل پیچ، میله‌ای رزوه دار با قطرهای مشخص وجود دارد که باعث محکم نصب ابزار بر روی دستگاه می‌شود. میزان اندازه رزوه گل پیچ را می‌توانید نسبت به ابزار و قطر سوراخ مد نظر روی دستگاه انتخاب کنید.

گل پیچ

بست تابلو

تابلو و قاب عکس از وسایلی هستند که قرار دادن آنها دکوراسیون داخلی جلوه زیادی به محیط می‌دهند. برای همین موضوع باید از اتصالات مناسبی مثل بست استفاده کرد تا بتوان آنها را محکم به دیوار متصل کرد. بست تابلو در سایزها و مدل‌های مختلف تولید شده است که افراد نسبت به نیاز خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. به سادگی با میخ یا پیچ می‌توان بست را به پشت قاب متصل کرد البته باید نسبت به دوام و اندازه تابلو یا قاب عکس انتخاب شوند.

روپیچ توپیچ

اگه بخوای قطعات چوبی رو با استحکام بالا به هم وصل کنی، روپیچ توپیچ گزینه مناسبی برای این کار می‌باشد. روپیچ توپیچ نوعی اتصال رزوه دار است که دارای یک سر دنده نری و یک سر دیگر دنده ماده هستند. به عنوان مثال برای ساخت انواع میز، قفسه کتابخانه یا موارد مشابه به منظور اتصال دو قطعه چوب و یا MDF به یکدیگر از روپیچ توپیچ میشه استفاده کرد. روپیچ توپیچ در واقع برای اتصال انواع چوب، نئوپان، ام دی اف و غیره یا اتصال پایه فلزی و چوبی به سازه‌های دیگر مناسب است.

روپیچ توپیچ

گل مهره

گل مهره بر خلاف گل پیچ میله رزوه‌ای ندارد و فقط یک سری برای باز و بسته کردن پیچ بدون نیاز به پیچ گوشتی است که با چرخاندن آن از طریق دست امکان پذیر می‌باشد. این ابزار دارای حفره‌ای می‌باشد که در قطرهای مختلف موجود است و نسبت به قطر رزوه می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید. گل مهره قطعه‌ای است که به وسیله آن می‌توانید بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز برای دستگاه‌های صنعتی مانند دورکن را به راحتی نصب کنید. همچنین از آن برای نصب گونیا، کلمپ و موارد مشابه دیگر بر روی دستگاه اره میزی نیز استفاده می‌شود.

گل مهره

رولپلاک

نحوه اتصال قطعات به یکدیگر یا نصب آنها به دیوار نکته مهمی است که هر فرد چه در محیط کارگاه و چه در خانه و محیط کار باید بدانند. از کاربردی‌ترین ابزارها در این زمینه، رولپلاک است که اتصال محکم و با دوام را روی هر سطح سختی مثل دیوار را امکان پذیر می‌کند. برای نصب قطعات و سازه‌هایی مثل قاب عکس، تابلو، تخته، کابینت، داکت یا هر وسیله دیگه روی دیوار یا چوب باید از انواع رولپلاک و پیچ استفاده کنید. رولپلاک همراه با پیچ امکان اتصال وسایل سنگین که نمی‌شود فقط با پیچ آنها را وصل کرد را فراهم می‌کند و استحکام بالا نصب رو تضمین خواهد کرد. رولپلاک در انواع مختلف فلزی، پلاستیکی و فیبری با سایز و مدل‌های مختلف برای انواع سطح مانند سطح چوب و دیوار در بازار به فروش می‌رسد. نکته مهم در اتصال وسایل با رولپلاک، انتخاب پیچ و مته مناسب آن و میزان سوراخی است که برای سازه و سطح در نظر گرفته می‌شود. با در نظر داشتن این موارد اتصالی بی نقص و ایمن خواهید داشت.

گونیا و نگهدارنده طبقه

دکور داخلی خانه یا محل کار باید به صورتی در نظر گرفته شود که تحمل وزن‌ انواع وسایل دکوری را داشته باشد. شلف از کاربردی‌ترین تزیینات در دکوراسیون داخلی است زیرا می‌توان وسایل آنتیک و تزیینی بسیاری را روی آنها قرار داد. پس باید از یراق‌های مستحکم و با دوامی برای ساخت آن استفاده کرد. شلف در انواع چوبی، ام دی اف، فلزی و غیره ساخته می‌شود که براساس دکور محیط می‌توان هر کدام آنها را در نظر گرفت. از شلف به عنوان کتابخانه، زیرتلویزیونی، نگهدارنده وسایل دکوری و موارد مشابه دیگر استفاده می‌شود. برای ساخت شلف دیوار باید از ابزارآلات خاصی مثل گونیا و نگهدارنده طبقه استفاده کرد تا استحکام و دوام طبقات را در مقابل وسایل با وزن‌های مختلف افزایش دهد. از این یراق برای نصب شیشه به دیوار، نصب قطعات چوبی، نصب طبقه‌های کمد و کابینت نیز استفاده می‌شود. این نوع اتصال در ابعاد و مدل‌های مختلف مربع، مستطیل، بیضی و دیگر اشکال تولید شده است. این یراق به عنوان نگهدارنده وسایل زیر آینه نیز استفاده می‌شود که با ثابت شدن آن روی دیوار می‌توان وسایل مختلفی را روی آن قرار داد.

قیمت انواع ابزار آلات و تجهیزات مورد نیاز در کارگاه نجاری

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از ملزومات کارگاه چوب و نجاری وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع تجهیزات کارگاهی را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

 

ارسال نظر: