کدخبر: 3860

واکنش تند خداداد عزیزی به مقایسه با طارمی و آزمون + جزئیات بیشتر

همان طور که خوبان عالم نتوانستند کمکی به قهرمانی فوتسال ایران در جام جهانی کنند به تیم امید هم نمی‌توانند کمک کنند!

 

 

خداداد عزیزی چهره دوست داشتنی و خاطره انگیز فوتبال ایران نتوانسته است بازی تیم ملی و امارات را از پای تلویزیون تماشا کند. حماسه ساز ملبورن اما درباره این بازی و همین طور شرایط کنونی فوتبال ایران و حتی مهدی مهدوی کیا صحبت‌های جالبی دارد.

خداداد عزیزی مردی است که با احد الناسی رودربایستی ندارد و حرف‌هایش را رُک و پوست کنده می‌زند.

صحبت خبرورزشی با مرد محبوب فوتبال ایران از زوج مهدی طارمی و سردار آزمون شروع شد و به جاهای جالبی کشیده شد. با ما و خداداد عزیزی باشید ...

زوج مهدی طارمی و سردار آزمون به قدری موفق ظاهر شده‌اند که حالا همه این دو را با شما و علی دایی مقایسه می‌کنند؟

من این قبیل قیاس‌ها را قبول ندارم. لطفا مهدی طارمی و سردار آزمون را با من و علی دایی مقایسه نکنید.

چرا؟

شرایط و زمان خیلی فرق می‌کند. من در مورد خودم صحبت نمی‌کنم اما علی دایی بهترین مهاجم تاریخ ایران و آسیاست. من یک مثالی برای شما بزنم و اینکه کریستیانو رونالدو هر گلی که این اواخر می‌زد اسم علی دایی در دنیا مطرح می‌شد. خود رونالدو فوق ستاره پرتغالی هم اگر اشتباه نکنم دو مرتبه درباره علی دایی در صفحه شخصی اش نوشت. این مگر کم است؟ شما در آسیا کدام بازیکن را سراغ دارید که رونالدوی پرتغالی از او به عنوان نماد تلاش یاد کرده باشد؟

منظور ما تأثیرگذاری زوج شما و زوج فعلی خط حمله تیم ملی است؟

در توانایی سردار آزمون و مهدی طارمی شکی نیست. همین بازی با امارات را هم درست است من ندیدم اما شنیدم سردار پاس داده و مهدی زده است ... من با پسر خودم هم خیلی وقت‌ها صحبت می‌کنم و بحث مارادونا و مسی وسط می‌آید.

و شما می‌گویید مارادونا بهتر بوده یا مسی؟

به پسرم هم همیشه می‌گویم که من عاشق لیونل مسی هستم ولی مارادونا فقط یکی بود. البته من معتقدم این دو بازیکن از کُره دیگری به زمین آمده بودند. اصلا هیچ کدام معمولی نبوده و نیستند.

وقتی خبر مرگ مارادونا را شنیدید چه احساسی داشتید؟

ببینید من در زندگی خصوصی هیچ کسی دخالت نمی‌کنم چون معتقدم هر انسانی مختار است زندگی خودش را داشته باشد. شما باید جای مارادونا بوده باشید و بعد قضاوت کنید. با همه این حرف‌ها به نظر من مارادونا نمرده و نخواهد مرد چون تک تک گل‌ها و کارهای تکنیکی اش و حتی گلی که رندانه با دست به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ زد هم هنوز زنده است. ما هنوز هم وقتی فیلم‌های بازی مارادونا را می‌بینیم لذت می‌بریم همان طور که از بازی مسی کیف می‌کنیم. بنابراین قیاس بازیکنان نسل‌های مختلف با یکدیگر قشنگ نیست.

ببخشید، بازی ایران و امارات را ندیدید؟!

نه، جایی مهمان بودم و نتوانستم تماشا کنم. به هر حال خوبان عالم بودند و همین کافی است!

یعنی چه؟!

آنهایی که حرف از خوبان عالم، کائنات و ... می‌زنند باید توضیح بدهند. من که نمی‌دانم وقتی این همه بازیکن خوب و عالی داریم چرا باید پای این مسائل را در فوتبال ملی خود باز کنیم؟!

برگردیم به همان بحث علی دایی و شما! موافقید؟!

من مشکلی ندارم. هر سوالی دارید بپرسید!

چرا زمانی که شما و علی دایی در تیم ملی بازی می‌کردید، خداداد عزیزی هیچ وقت پشت ضربه پنالتی نایستاد؟ می‌دانیم تکنیک خوبی داشتید و پنالتی هم در تیم‌های باشگاهی بعضا می‌زدید؟

جوابش ساده است. علی دایی بهتر از من پنالتی می‌زد و نیازی نبود بروم پشت ضربات پنالتی تیم ملی! من یادم نمی‌آید علی پنالتی خراب کرده باشد.

اما خیلی از بازی‌ها شما خودتان پنالتی می‌گرفتید ولی ... بگذارید راحت تر بگویم که به عنوان یک فوروارد خودخواه نبودید. چرا؟

این سبک بازی من بود. از پاس گل دادن هم واقعا به اندازه گلزنی لذت می‌بردم و این یک شعار نیست.

رود گولیت هلندی هم واقعا این طور بود. موقعیت‌های ۷۰ به ۳۰ را پاس می‌داد؟

او هم یک اسطوره در فوتبال دنیا و هلند است. به هر حال من خوشحال بودم کنار بهترین مهاجم تمام کننده ایران و آسیا بازی می‌کنم.

یکی دیگر از همدوره ای‌های شما مهدی مهدوی کیا این روزها کنار تیم ملی است. فکر می‌کنید حضورش مثمر ثمر است؟

مهدی مهدوی کیا بازیکن بزرگی بوده و تجربیاتی دارد که حتما می‌تواند به تیم ملی کمک کند. همان طور که کریم باقری یا وحیدهاشمیان به اسکوچیچ کمک می‌کنند.

مهدوی کیا در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم امید هم مشغول به کار شده است. فکر می‌کنید او بتواند تیم ما را المپیکی کند؟

من بعید می‌دانم این تیم المپیکی شود!

چرا؟

خوبان عالم و انرژی کائنات و ... هم نمی‌تواند مهدوی کیا و تیم امید را المپیکی کند چون سالهاست شرق آسیا و حتی همین کشورهای خلیج فارس مثل قطر در فوتبال پایه ای سرمایه گذاری وسیعی کرده‌اند. آن وقت ما چه کرده‌ایم؟ سراغ خوبان عالم، کائنات، انرژی‌های عجیب و غریب و اجی مجی لاترجی رفته این بلکه فرجی شود!

چاره چیست؟

فوتبال پایه ما همه شده زد و بند و بابا پولدارها! آیا با این وضعیت انتظار دارید در رده‌های پایه ای ملی چه رشدی کنیم؟ اغلب استعدادهای بزرگ فوتبال ما به صورت خودجوش بالا آمده و می‌آیند. با این شرایطی که من می‌بینم اوضاع بدتر هم خواهد شد. همان طور که خوبان عالم نتوانستند کمکی به قهرمانی فوتسال ایران در جام جهانی کنند به تیم امید هم نمی‌توانند کمک کنند!

 شما این خوبان عالم را رها نمی‌کنید؟!

ما که با خوبان عالم و انرژی‌های کائنات کاری نداریم! این دوستان هستند که مدام با مصاحبه‌های خود این حرف‌های خنده دار و عجیب را می‌زنند و همه چیز را لوث می‌کنند.

برای تماشای بازی ایران و کره جنوبی به استادیوم آزادی می‌روید؟ اگر هم بازی بدون تماشاگر برگزار شود برای شما که یک جا پیدا می‌شود؟

 نه، من برای تماشای بازی کره جنوبی به استادیوم نمی‌روم. همان خوبان عالم حضور داشته باشند کافی است!

به عنوان سوال آخر نتیجه بازی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

بازی فوق العاده سختی است اما امیدوارم با توانمندی بچه‌های ملی پوش ایرانی و نه خوبان عالم و... بتوانیم برنده این دیدار شویم.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر: