کدخبر: 3864

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

واریز یارانه 150 میلیونی برای این افراد | برای دریافت در این سایت ثبت نام کنید

طرح پیش‌فروش ایران خودرو از چند روز گذشته آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش ایران خودرو امروز ۱۸ مهرماه به پایان می‌رسد.

طرح پیش فروش مهرماه ایران خودرو امروز به پایان می‌رسد. طرحی که در آن پنج محصول پرطرفدار این شرکت شامل پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

طرح پیش‌فروش ایران خودرو از چند روز گذشته آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش ایران خودرو امروز ۱۸ مهرماه به پایان می‌رسد.

نکته قابل توجه این است که در این طرح هم مانند طرح‌های گذشته، خودروهای پیش‌فروش شده ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار عرضه می‌شوند. به عبارتی افرادی که بتوانند در مراسم قرعه‌کشی این خودروها برنده شوند، می‌توانند از یارانه بلاعوض ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

یارانه ۱۵۰ میلیونی خودروسازان

یارانه

بر اساس آخرین قیمت‌ها قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد ۳۳۳ میلیون تومان است. بر این اساس اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو ۱۱۷ میلیون تومان است.

خودروی دیگری که در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو عرضه می‌شود، راناپلاس است. قیمت کارخانه رانا پلاس ۱۸۰ میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن حدود ۲۶۰ میلیون تومان است. اختلاف بازار آزاد و کارخانه رانا پلاس ۸۰ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه سورن پلاس هم ۲۰۴ میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار‌ آزاد ۲۸۵ میلیون تومان است. برندگان سورن پلاس در این طرح، یارانه ۸۱ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه دناپلاس دستی هم ۲۸۵ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود ۴۳۶ میلیون تومان رسیده است. متقاضیان دناپلاس اتومات هم باید برای خرید این خودرو از کارخانه ۳۹۰ میلیون تومان هزینه کنند. اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۶۰ میلیون تومان است.

برندگان این دو خودرو هم می‌توانند از یارانه ۱۵۱ و ۷۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

در این طرح پیش‌فروش موعد تحویل خودرو، یک ساله است و خودروهای ثبت‌نامی شهریور و مهر سال آینده تحویل داده می‌شود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آیا خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند؟ آن هم در حالی که رئیس انجمن قطعه‌سازان گفته خودروسازان با مشکل شدید نقدینگی مواجه‌اند و نمی‌توانند طلب قطعه‌سازان را بپردازند.

متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو باید به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر: