کدخبر: 3883

زلزله وحشتناک در بندر خمیر / آخرین خبر از وضعیت زلزله زدگان اندیکا

گزارشی درباره کمبود چادر در مناطق روستایی و عشایری شهرستان اندیکا از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان به هلال احمر ارائه نشده است.

 

 

زلزله بندر خمیر عصر امروز رخ داد. بزرگی زلزله بندر خمیر 4.6 ریشتر بود. کانون زلزله بندر خمیر در حوالی شهر رویدر قرار دارد. زلزله بندر خمیر فقط یک مصدوم بر جای گذاشته است.

ساعاتی پیش زلزله ای 4.6 ریشتری بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه که در ساعت 19:41 امروز در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد، در بندرعباس نیز احساس شد. بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، کانون این زمین لرزه در فاصله در 10 کیلومتری شهر رویدر و 53 کیلومتری بندر خمیر قرار داشت.

 

محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت خسارت های زلزله بندر خمیر به خبرنگار رکنا گفت: مرکز زمین لرزه در حدود 5 کیلومتری روستای گوین در بخش رویدر شهرستان بندر خمیر قرار داشته و تنها خسارت های اندکی نیز به این منطقه وارد شده است. یعنی خوشبختانه براساس ارزیابی تیم های اعزامی هلال احمر، گزارشی از وارد شدن خسارت های شدید به مناطق تحت تاثیر این زمین لرزه ارائه نشده است.

وی افزود: فقط یک نفر در روستای گوین به علت بی احتیاطی هنگام فرار دچار بریدگی دست با شیشه شده است و تنها ترک خوردن دیوار یک منزل مسکونی در این روستا گزارش شده است. اما طبق ارزیابی تیم های اعزامی هلال احمر به منطقه، هنوز گزارش دیگری از بروز خسارت بر اثر این زلزله ارائه نشده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: نیروهای هلال احمر منطقه تا صبح فردا در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت وقوع پس لرزه های احتمالی و ارائه گزارشات جدید از بروز خسارت در روستاهای مختلف، بتوانند به مردم امدادرسانی کنند.

امدادرسانی به زلزله زدگان اندیکا 

با توجه به این که برخی فعالان جهادی استان خوزستان در گفت و گو با رکنا اظهار کرده اند که بعد از گذشت حدود یک هفته از وقوع زلزله مهیب در حوالی شهرستان اندیکا که منجر به از دست رفتن منازل مسکونی یک هزار و 242 خانوار روستایی در این شهرستان شده است، برخی از این خانوارها در 200 روستای خسارت دیده اندیکا بدون چادر مانده اند، آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان اندیکا را نیز از قوسیان مقدم جویا شدیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در این باره گفت: در یک هفته اخیر نیروهای هلال احمر امدادرسانی‌های زیادی را در تمام روستاهای خسارت دیده شهرستان اندیکا و سایر مناطق آسیب دیده استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری انجام داده اند و البته هنوز هم امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

قوسیان مقدم ادامه داد: انبارهای هلال احمر در منطقه هیچ مشکلی از نظر کمبود چادر یا سایر امکانات امدادی ندارد و گزارشی هم از کمبود چادر از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان به ما ارائه نشده است. همچنین تمام امکانات گرمایشی زیستی از جمله پتو، موکت، لباس گرم و ... نیز توسط هلال احمر به زلزله زدگان اندیکا تحویل داده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: باید توجه داشت که تخصیص چادر توسط جمعیت هلال احمر و توزیع آن توسط ستاد مدیریت بحران انجام می شود و این ستاد نیز گزارشی درباره کمبود چادر در مناطق روستایی و عشایری خوزستان ارائه نداده است.

ارسال نظر: