کدخبر: 3910

بازگشایی مدارس/آغاز سال تحصیلی/کلاس حضوری

زمان بازگشایی مدارس قطعی شد | با این شرط مدارس باز می شود

بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، به تدریج تا پایان آبان ١٤٠٠، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.

مدارس، به تدریج تا پایان آبان حضوری می‌شوند . معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، به تدریج تا پایان آبان ١٤٠٠، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.

 علیرضا کمرئی طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست کشوری، اظهار کرد: آغاز فعالیت های آموزشی در کشور سبب پویایی و تحرک جامعه می شود.

 کمرئی افزود: در ۱۹ ماه گذشته اختلال و وقفه جدی در امر آموزش ایجاد شد و شیوع کرونا، شرایط عادی فعالیت مدارس را تغییر داد و شوکی طولانی و زیانبار به سیستم آموزشی و یادگیری دانش آموزان وارد کرد که به طور یقین، روی رفتارها و بعضی عادات ما هم نیز اثر گذاشته است. با توجه به این نکته، بازگشت به شرایط مطلوب و پایدار، قدری دشوار است که امیدوارم با درنگ، تأنی و درایت مدیران آموزش و پرورش در سراسر کشور، بتوانیم این فرآیند را به خوبی طی کنیم و با بازگشت به شرایط عادی و بهبود شرایط مناسب در کشور، به وضعیت پایدارتری دست پیدا کرده و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی با کیفیت تری را از سر بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش با اشاره به این که این باور در ستاد وجود دارد که حوزه های عملیاتی، مهم ترین بخش نظام آموزشی هستند، تصریح کرد: «مدرسه کانون اصلی تحول و یادگیری است» و تمام اخبار و اطلاعاتی که برای نظام تعلیم و تربیت، ارزش و اهمیت ویژه ای دارند، در  «مدرسه»  اتفاق می افتد و از این روی، تحلیل وضعیت و رخدادهای مدارس و نیز مسائل مناطق و استان ها و تبیین شرایط و نیازمندی های آنان، در تصمیم گیری های ستادی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر این که «واحد تحلیل» نظام آموزشی، همواره باید مدرسه باشد، گفت: در الگوی بازگشایی مدارس، سعی کردیم مدرسه را کانون  اصلی کار قرار داده و تمام تمرکزمان را در اعطای اختیارات، تصمیم‌گیری‌ها و تهیه گزارش ها به مدرسه معطوف کنیم.

کمرئی افزود: «مدرسه» و «منطقه»، واحدهای عملیاتی اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند که اگر خوب بدرخشند و درست عمل کنند، مشکلی در پیگیری اهداف بازگشایی و نحوه نظارت بر فعالیت های مدرسه نخواهیم داشت.

 معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط و تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد با سیاستی آرام، تدریجی و اقتضایی به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم و فعالیت های آموزشی و تربیتی را به شیوه ترکیبی (در فضای مجازی و به صورت حضوری در مدرسه)، مورد تأکید قرار دهیم.

وی با بیان این که به تدریج در طول دو ماه آینده به سمت آموزش های حضوری گرایش پیدا خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه این سیاست ها یعنی بازگشایی تدریجی و الگوی آموزشی مورد تأیید و تأکید دولت هم قرار گرفته است و امیدواریم با  سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور و کنترل شرایط بیماری، بتوانیم سرعت فرآیند بازگشایی مدارس را متناسب سازیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نگرانی هایی که نسبت به فعالیت‌های تربیتی داشتیم و آسیب هایی که در اثر آموزش مجازی به دانش آموزان وارد شده،تمایل والدین و خانواده به بازگشایی مدارس افزایش یافته و در این مسیر همراه نظام آموژشی هستند و لازم است مدیران مناطق و رؤسای ادارات، با رعایت کامل ابعاد بهداشتی آسودگی خاطر بیشتری برای خانواده ها فراهم نمایند تا با آرامش بیشتری فرزندان را راهی مدارس کنند.

ارسال نظر: