کدخبر: 3912

آمار کرونا /آمار کرونا امروز / آمار کرونا در ایران

آمار کرونا امروز 19 مهر 1400 چقدر شد؟

از دیروز تا امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

تاکنون شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان به 238 میلیون و 662 هزار و 395 نفر رسیده است.روند افزایش آمار کرونا که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و کرونا همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا به جدیدترین آمار جهانی کرونا بیش از 45.2 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۱ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۶ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ ابتلا و ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

آمار جهانی کرونا

آمار کرونا

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

وزارت بهداشت امروز (دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰) جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

 بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۳۴ هزار و ۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۲۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر: