کدخبر: 4004

خبر جدید درباره رتبه بندی معلمان + جزئیات بیشتر

امروز لایحه رتبه بندی معلمان موضوع صحبت بسیاری از نمایندگان مجلس بود.

امروز برخی از نمایندگان مجلس در محل هیات رئیسه مجلس در اعتراض به عدم تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان تجمع کردند. در این میان کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد ۲۵ مهر یکشنبه هفته آینده لایحه رتبه بندی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد. همچنین امروز منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لایحه رتبه بندی فرهنگیان گفت: یکشنبه آینده برای جلو افتادن این موضوع رأی‌ گیری خواهد شد. امیدوارم نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دهند چرا که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی نوشتیم که مشکلات معیشت معلمان را برای همیشه حل می ‌کند.

 

زمان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

لی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل طولانی شدن بررسی طرح تسهیل صدور مجوز‌های فضای کسب و کار امروز فرصت نشد که تقاضای بررسی اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار گیرد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته طبق وعده رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است روز یکشنبه هفته آینده تقاضای بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

کریمی فیروزجایی اظهارکرد: تعیین تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان موجب پویایی و تحول در نظام تعلیم و تربیت می‌شود و همه بر این مسئله واقف هستیم که آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه کشور است.

همچنین کمال حسین پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی هم در تذکری شفاهی اظهارکرد: لازم است لایحه رتبه‌بندی معلمان و لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

منادی: چشم امید معلمان به مجلس است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی نوشتیم که مشکلات معیشت معلمان را برای همیشه حل می‌کند.علیرضا منادی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک پیشاپیش میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت: هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان و مخصوصا ملت دین‌مدار و ولایت‌مدار ایران تبریک می‌گویم. امیدواریم وحدت بین اقوام و جریان‌های دینی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم ایرانمان را هر روز بهتر از دیروز داشته باشیم. امیدواریم دشمن در ایجاد تفرقه که هر لحظه برای آن تلاش می‌کند، ناکام بماند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه همسایگان شمالی و شمال غربی کشور ما تحرکاتی دارند، گفت: به آنها می‌گویم که کارشان ناصواب و معادل آب در آسیاب دشمن ریختن است. بدانید که اگر کشور ما ناامن شود، کشور شما صد برابر ناامن خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه نطق خود، مطالبی به زبان ترکی خطاب به الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بیان کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ۹۴ درصد نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دادند. این موضوع از افتخارات مجلس یازدهم است. یکشنبه آینده برای جلو افتادن این موضوع رأی‌گیری خواهد شد. امیدوارم نمایندگان به این موضوع رأی مثبت دهند چرا که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قانونی نوشتیم که مشکلات معیشت معلمان را برای همیشه حل می‌کند.

منادی گفت: چشم امید معلمان به ما است. ما در بودجه ۱۴۰۰ کار بزرگی برای حقوق اساتید دانشگاه کردیم. اما نکته بودجه ۱۴۰۰ این است که حقوق مدیران به ۱۵ برابر حداقل حقوق بدل شد. اتفاقی که افتاده این است که در حکم اساتیدی که سابقه بالایی داشتند و مثلا ۵۰ میلیون حقوق می‌گرفتند، می‌نویسند کسر از حقوق به خاطر قانون مجلس شورای اسلامی. این مسئله حق الناس است. بعضی اساتید دانشگاه مسن هستند. به همین خاطر بسیاری از اساتید پایان نامه قبول نمی‌کنند به این خاطر که از ۱۵ برابر حداقل حقوق بالاتر می‌رود. این وضعیت را سر و سامان دهید. این قانون غیرحکیمانه است.

 بررسی لایحه رتبه بندی معلمان

نمایندگان متقاضی بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در جایگاه هیات رئیسه مجلس تجمع کردند. در جلسه علنی امروز مجلس گروهی از نمایندگان متقاضی بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با اولویت، در جایگاه هیات رئیسه تجمع کردند.

چندی پیش کلیات این لایحه در صحن مجلس به تصویب رسید و جهت بررسی جزئیات آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد. اکنون این لایحه آماده رسیدگی در صحن مجلس می باشد.در روزهای گذشته نمایندگان در تذکرات متعددی ار تعلل هیات رئیسه برای در دستور کار قرار دادن این لایحه انتقاد کردند.

زمان آغاز رتبه‌ بندی فرهنگیان 

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به این که ممکن است اجرای رتبه بندی معلمان به سال آینده موکول شود گفت: البته مقدمات اجرای قانون از ۱۴۰۰ آغاز می‌شود اما احکام رتبه‌بندی احتمالا تا سال آینده به طول می‌کشد.

نماینده مردم همدان گفت: مجلس همواره نسبت به اجرای قانون رتبه‌بندی اصرار داشته و دارد، اما متاسفانه دولت قبلی منابع لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان را تخصیص نداد و تنها ۵۲۰۰میلیارد تومان بودجه برای این منظور اختصاص داد. این در حالی است که حتی استارت قانون رتبه‌بندی معلمان چند برابر این بودجه، منابع نیاز دارد. در این میان مجلس به دنبال آن است که از سال آینده منابع مورد نیاز رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود تا معلمان دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه بعد از تغییر دولت، رویکردهای جدیدی برای حمایت از اقشار مختلف از جمله فرهنگیان برنامه‌ریزی شده، گفت: بر این اساس مجلس از دل هماهنگی با دولت سیزدهم به دنبال آن است تا منابع جدیدی را برای اجرای قانون رتبه‌بندی یافته و آنرا برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان به کار بگیرد. این تلاش‌ها منجر به نتایج مطلوبی شده و منابع لازم برای آغاز رتبه‌بندی معلمان تدارک دیده شده است.

ارسال نظر: