کدخبر: 4091

با سرور مجازی بیشتر آشنا شوید

امروزه اکثر کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن در حرکت‌اند و فروشگاه‌های آنلاین نقش پررنگ‌تری در چرخه اقتصاد یافته‌اند. اگر به عنوان یک کارفرما وارد دنیای اینترنت شوید و کسب و کار خود را در این عرصه بنا کنید با طیف گسترده‌ای از اصطلاحات عجیب و غریب و پیچیده رو به رو می‌شوید که در ابتدا ممکن است ترس عجیبی در دل شما بیاندازند اما به مرور که با آن‌ها آشنا شوید این ترس از بین خواهد رفت. سرور مجازی یکی از اصطلاحاتی است که در این مسیر با آن مواجه می‌شوید و لازم است برای بهینه سازی سایت خود باید با این اصطلاح و مکانیزم آن آشنا شوید. سرور مجازی حد فاصل سرور اختصاصی و سرور اشتراکی تعریف می‌شود. در ادامه شما را بیشتر با این واژه آشنا خواهیم کرد.

Datacenter

قبل از هر چیزی بهتر است با واژه سرور آشنا شوید تا درک اصطلاحات مربوط به آن برایتان ملموس‌تر شود. سرور در لغت به معنی سرویس دهنده می‌باشد. در عمل نیز از آن به عنوان سیستم سرویس دهنده، کنترل کننده، میزبان و مدیریت یک یا چند سایت استفاده می‌شود. می‌توان سرور را یک کامپیوتر همیشه روشن دانست که در هر زمان از شبانه روز آماده پاسخ‌دهی به نیاز کاربران می‌باشد. وقتی کاربر عبارتی را در نوار مرورگر موتور جست و جو سرچ می‌کند، مرورگر اطلاعات مربوطه را از سرور گرفته و به کاربر تحویل می‌دهد. اگر این سرور مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای مختلف به چند بخش تقسیم شود، به هر بخش آن یک سرور مجازی می‌گویند. این سرور به شما کمک می‌کند زمانی که ترافیک سایت افزایش یافت، صفحه وب شما سریع‌تر لود شود.

مزایای سرور مجازی چیست؟

  • اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد مشکل خاصی نخواهد داشت اما به مرور که محتوی بیشتری تولید و بارگذاری کنید، تعداد ورود به سایت و بازدید از آن افزایش می‌یابد. در این صورت سایت با کندی سرعت مواجه می‌شود. در این شرایط وجود یک سرور مجازی ضروری است.
  • برای سایت تازه طراحی شده یک میزبان اشتراکی یا هاست کفایت می‌کند اما زمانی که تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد، سرعت وب سایت افت چشمگیری خواهد داشت. برای رفع مشکل کندی سرعت و حفظ کاربران بالقوه باید سرور خود را به وی پی اس یا همان سرور مجازی تبدیل کنید.
  • استفاده از این سرور برای افرادی که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی طراحی و راه اندازی کنند، انتخاب ایده‌آلی است چون بر روی اکثر این سرورها تست‌های امنیتی انجام شده است. بنابراین می‌توانند به خوبی از اطلاعات کارت‌های بانکی کاربران محافظت کرده و امنیت سایت را افزایش دهند.
  • این سرور نسبت به هاستینگ یا همان میزبانی اشتراکی سرعت و عملکرد صفحه وب را به طور ویژه‌ای افزایش می‌دهد.
  • سرور مجازی انتخاب بسیار مناسب برای کارفرمایانی است که می‌خواهند امنیت سایت خود را ارتقا دهند چون این سرور فضای بزرگ‌تری برای بک آپ یا همان بازیابی اطلاعات دارد.
  • از مزایای این سرور این است که کارفرما می‌تواند با توجه به نیاز خود سرور را شخصی سازی کند. این امکان با استفاده از اپلیکیشن‌های خاصی فراهم می‌شود. این در حالی است که تنظیمات خدمات هاستینگ در اختیار شما نخواهد بود.
  • از دیگر مزایای این وی پی ان می‌توان به امکان پرداخت آنلاین، افزایش کارایی صفحه وب و قابلیت مانیتور کردن اشاره کرد.

کاربرد سرور مجازی

Vps server

 

  • می‌توان از خدمات سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند استفاده کرد. البته این مهم در صورتی امکان‌پذیر است که آی پی خارج از کشور باشد.
  • این سرور برای میزبانی صفحه وب پرمصرف یا میزبانی چند وب سایت با مصرف کم یا متوسط کارایی دارد.
  • این سرور را می‌توان به عنوان یک عامل ایجاد ارتباط ثانویه و رمز نگاری اطلاعات استفاده کرد.

دامنه و هاست و ارتباط آن با سرور مجازی

برای طراحی وب سایت قبل از هر چیزی شما به یک دامنه احتیاج دارید. در واقع بعد از این هدف خود را از طراحی سایت مشخص کردید باید با فکر خرید و ثبت دامنه یا دامین باشید. دامین در حقیقت نام و آدرس اینترنتی شما است و کاربران به واسطه آن شما می‌توانند شما را در هزاران سایت مشابه پیدا کنند. بنابراین می‌توان گفت دامین یک نام و نشان منحصر به فرد و اختصاصی است. دامنه از دو بخش نام و پسوند تشکیل می‌شود. در انتخاب نام محدودیتی وجود ندارد و کاملا سلیقه ای است. پسوند آن نیز نشان‌دهنده نوع سایت است. به عنوان مثال: پسوند com نشان دهنده یک سایت تجاری بین المللی است و ir نشان می‌دهد که سایت ایرانی است. خرید دامنه مانند اجاره کردن باید به صورت سالانه ثبت شود. در صورت پایان قرارداد و عدم ثبت مجدد دامنه در اختیار سایت دیگری قرار خواهد گرفت.

هاست  یا میزبانی وب در واقع محلی است که اطلاعات وب سایت شما در آن قرار می گیرد تا کاربر بتواند آن را ببیند. در واقع شما برای بارگذاری سایت خود به فضایی در اینترنت احتیاج دارید که این فضا همان هاست می‌باشد. اطلاعات سایت شما باید بر روی دستگاهی قرار بگیرد که به صورت شبانه روزی به اینترنت وصل باشد و کاربر بتواند در هر ساعت از شبانه روز در گوگل از وب سایت شما بازدید کند. این دستگاه میزبان همان سرور است و ممکن است سرور مجازی یا سرور اختصاصی باشد. در واقع نوع میزبانی با توجه به نوع سایت و امکانات آن انتخاب می‌شود.

سرور مجازی از سرویس‌های پرطرفداری است که خدمات هاستینگ و میزبانی سایت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. کارفرما برای بارگذاری سایت خود در گوگل باید صفحه خود را در یکی از سرورهای مجازی میزبانی کند. سرورهای اختصاصی هزینه بالایی در بر دارند. در صورتی که سرورهای مجازی با فضا و حجم مناسب می‌توانند نیاز وب سایت‌ها را برطرف کنند.

بهترین شرکت برای خرید سرور مجازی

انتخاب هاست مناسب، ثبت دامنه و انتخاب سرور مناسب برای پشتیبانی سایت‌ها به دانش و تخصص بسیاری نیاز دارد و این عملیات را شرکت‌های طراح سایت انجام می‌دهند. در این بین انتخاب یک شرکت معتبر برای دریافت خدمات هاستینگ و سرور مجازی ارزان قیمت از دغدغه‌های بزرگ صاحبان کسب و کار اینترنتی است. در این راستا به شما پیشنهاد می‌دهیم بهترین خدمات را در خصوص سرورهای مجازی، اختصاصی و غیره از سایت شاپینگ سرور دریافت کنید. این مجموعه متشکل از تیم حرفه‌ای، کارشناس و باتجربه است و بهترین خدمات را با قیمت ارزان ارائه می‌دهد. لینک زیر آدرس اینترنتی شاپینگ سرور می‌باشد.

shopingserver.net

 

ارسال نظر: