کدخبر: 4098

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

قیمت طلا صعودی شد | علت افزایش قیمت چیست؟

اونس جهنی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. ادامه روند افزایشی قیمت دلار در بازار یکشنبه باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد.

به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی اونس جهانی طلا در نرخ ۱۷۶۷ دلار ثابت ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان افزایش یافت.

اونس جهنی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. ادامه روند افزایشی قیمت دلار در بازار یکشنبه باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان نرخ گذاری شد که نسب به دیروز حدود ۴ هزار تومان افزایش داشته است.

قیمت سکه طرح جدید در سایت اتحادیه طلا ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد که این نرخ نسب به روز گذشته ۸۰ هزار تومان افزایش داشته است. قیمت سکه در بازار آزاد حدود ۱۱ میلیون و ۷۳۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در انتظار سطوح جدید

قیمت طلا

سکه امامی که عمدتا تحت‌تاثیر رشد قیمت دلار و افت بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی قرار دارد، روز شنبه مسیر افزایش نسبی را در پیش گرفت، به طوری که هر سکه روز گذشته به قیمت ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان مورد داد و ستد معامله‌گران بازار طلا قرار گرفت. عده‌‌‌ای از کارشناسان این بازار بر این باورند که در هفته جاری به نظر می‌رسد نوسانات زیادی در قیمت‌ها ایجاد شود و تغییرات نرخ با توجه به قیمت اونس جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی که در حال تغییر است، می‌تواند باعث افزایش نوسان قیمتی در بازار طلا و سکه شود. همچنین از نگاه فعالان به نظر می‌رسد، تغییر قیمت در روزهای پیش‌رو برای سکه رقم بخورد، به طوری که این کالا سطوح جدیدی از قیمت‌ها را در کارنامه خود به‌ثبت برساند.

افزایش قیمت‌ طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا

فعالان بازار سکه عقیده دارند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه فردا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، اگر اخبار و سیگنال خاصی رخ ندهد تغییرات زیادی نخواهد داشت. اگر روز یکشنبه و دوشنبه افزایش نرخ ارز ادامه داشته باشد و روز دوشنبه اونس جهانی روند افزایشی خود را ادامه دهد احتمال ادامه افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

ارسال نظر: