کدخبر: 4159

رودابه کمالی نویسنده معروف آسمانی شد

رودابه کمالی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت.

 رودابه کمالی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در ۵۰سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برخط نیوز به نقل از فارس - رودابه کمالی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در ۵۰سالگی درگذشت.

رودابه کمالی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت. او با سروش نوجوان (۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰)، «آفتابگردان»، فصل نامه «انشاء و نویسندگی» و  «همشهری داستان» همکاری داشت. راه اندازی انتشارات مؤسسه منظومه خرد نیز از جمله دیگر فعالیت های اوست. کمالی همچنین در سال ۱۳۸۰ برنده جایزه «رشد» شده بود.

«کارگاه انشا» (۹ جلد)، «قصه های مهرک و سبزک»، «اسبی که هیچ کس نمی دید» و «قصه های حیوانکی» از جمله کتاب های او هستند.

حسن احمدی از نویسندگان کشورمان درباره این اتفاق نوشت: منتظر خبر خوب شدن خانم کمالی بودم، تا وارد اینستا شدم ابتدا صفحه خانم طاهره ایبد عزیز را دیدم. حال رودابه را از او پرسیدم!...چگونه این رفتن را باور کنیم؟

وی ادامه داد: خانم کمالی نویسنده، روزنامه نگار، ویراستار و معلم بزرگی بود. از نوجوانی در مجله سروش با ما همکار شد و خوب درخشید. خلاق بود، توانمد، خوش اخلاق و مهربان...

بر اساس این گزارش، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر نوشت: درگذشت نویسنده و ویراستار گرانقدر، زنده یاد رودابه کمالی را به اهالی فرهنگ و ادب سرزمین مان و اعضای محترم انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تسلیت می گوییم و از خداوند بزرگ برای همگان، به ویژه خانواده بزرگوار این نویسنده و محقق گرانمایه صبر و شکیبایی آرزومندیم.

ارسال نظر: