کدخبر: 4163

آمار کرونا /آمار کرونا امروز / آمار کرونا در ایران

آمار کرونا بعد از واکسینه شدن چقدر شد؟

تاکنون ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دز واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۳۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۷ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۶۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۴۲۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۳۴۷ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴هزار و ۶۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۴ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین آمار واکسینه شده ها

آمار کرونا

تاکنون ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۴۰ دز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۴۸ دز آن نوبت اول و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۹۲ دز هم نوبت دوم بوده است.

همچنین به‌گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درصد افراد واکسینه‌شده در مرحله اول در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۷۳.۷۴ درصد و در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۷۱.۷۵ درصد بوده و این عدد در مرحله دوم که واکسیناسیون آن‌ها به پایان رسیده برای افراد بالای ۱۸ سال ۳۵.۹۴ درصد و برای افراد بالای ۱۲ سال ۳۱.۸۰ درصد بوده است.

براساس آمار‌های مطرح‌شده تاکنون ۳۵۲۵۰ واکسن اسپوتنیک در دز اول و ۲۰۰۴۰ دز از این واکسن برای دز دوم در مشهد تزریق شده است. تعداد دز واکسن‌های تزریق‌شده دیگر نیز به این شرح است: ۲۳۹۸۲۰۳ واکسن سینوفارم در دز اول و ۹۹۵۲۰۹ در دز دوم، بهارات (کواکسین) به‌ترتیب ۳۲۰۵ و ۲۹۶۳ دز، آسترازنکا ۲۲۶۰۵۱ و ۱۰۸۶۷۸ دز و برکت ۲۷۹۲۹۸ دز اول و ۲۰۸۴۱۴ دز دوم بوده است.

گفتنی است که باتوجه‌به این ارقام تاکنون در مشهد بیشترین واکسن تزریق‌شده سینوفارم بوده است.

ارسال نظر: