کدخبر: 4340

اخبار ورزشی/خبر ورزشی/اخبار ورزشی امروز

ازدواج حسن یزدانی تکذیب شد| فیلم مصاحبه حسن یزدانی

حسن یزدانی چراتی (زادهٔ ۵ دی ۱۳۷۳) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد.

خبر ازدواج حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان در حالی در فضای مجازی منتشر شده است که او در مصاحبه ای عنوان کرده است که ازدواج نکرده است.

حسن یزدانی چراتی (زادهٔ ۵ دی ۱۳۷۳) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد.وی در المپیک ۲۰۱۶ در دستهٔ وزنی ۷۴ کیلوگرم به نشان طلا و در المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. او دارندهٔ سه نشان طلای قهرمانی‌ جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌باشد. از دیگر دستاوردهای وی می‌توان به کسب یک نشان نقره و یک برنز قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی آسیا، کسب طلای بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸، سه عنوان قهرمانی پیاپی جام جهانی با تیم ملی ایران و همچنین کسب جایزهٔ بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت همان سال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت و نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت.

او در سال ۲۰۱۴، در دستهٔ ۶۶ کیلوگرم، ابتدا قهرمان جوانان آسیا و سپس قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در همان سال در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابولوف، قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد و خود را به عنوان یک مدعی جدید در کشتی آزاد جهان مطرح کند.

حسن یزدانی

وی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد و در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیهٔ جهانی کشتی، از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهان انتخاب شد.

ارسال نظر: