کدخبر: 4545

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار 10 آبان 1400 اعلام شد | نوسان جدید دلار بازار را سردرگم کرد

در بازار آزاد امروز قیمت دلار پس از یک روز روند کاهشی دوباره به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت.

صرافی بانک ملی ایران امروز 10 آبان 1400 قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۶,۱۸۵(بیست و شش هزاروصد و هشتادو پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۷۱۴(بیست و شش و هزار و هفتصد و چهارده تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۲۰۸(سی هزار و دویست وهشت  تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۸۱۹(سی هزار و هشتصد ونوزده تومان) است.

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات امروز بازار سبزپوش شد و با رشد 16800 واحدی در ارتفاع یک میلیون و  357  هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 3000 واحدی،  363 هزار و 34 واحد را ثبت کرد.فرابورس هم  سبزپوش شد و به 19 هزار و 347 واحد رسید.

قیمت دلار صرافی آزاد

قیمت دلار

در بازار آزاد امروز قیمت دلار پس از یک روز روند کاهشی دوباره به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت. نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۶۷۱۴ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز بعد از کاهش قیمتی که در بازار دیروز ثبت کرد به روند صعودی بازگشت و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۵۹۰ تومان اعلام شد.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۷۱۴ تومان ثبت شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶۴۸۱ تومان اعلام شد.

به نظر می‌رسد دولت قصد دارد فقط به دارو و گندم ارز ۴۲۰۰ تومانی دهد. در مقابل پیشنهاد شده که با اعطای کارت اعتباری از معیشت خانوارها حمایت شود. تصمیم دولت و مجلس چیست؟

دولت در حال تنظیم لایحه بودجه است. روز گذشته نیز جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه با حضور وزیر صمت برگزار شد که یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

موضوعی که طی هفته‌های اخیر بارها از سوی مجلسی‌ها مطرح شده، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفته که نظر مجلس این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود اما به جای آن به خانوارها کارت اعتباری داده شود.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره نتیجه جلسه روز گذشته به تجارت‌نیوز می‌گوید: قرار است درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی جمع‌بندی کند و مدل خودش را ارائه دهد.

به گفته این نماینده مجلس تا به امروز هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما نظر قطعی دولت این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای دو قلم دارو و گندم حفظ کند. درباره نهاده‌های دامی نیز نظر دولت بر حذف آن است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه توضیح می‌دهد که برای منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز تصمیمی گرفته نشده است. پیشنهادهایی مثل پرداخت یارانه به مردم و پرداخت یارانه به تولید شده اما هنوز مجلس به جمع‌بندی قطعی نرسیده است.

ارسال نظر: