کدخبر: 4572

احمد آزاد درگذشت!| علت مرگ خواننده معروف چه بود؟

احمد آزاد، خواننده قدیمی خواننده موسیقی ایران در سن ۶۰ سالگی درگذشت

 

احمد آزاد  (با نام شناسنامه ای امیر شهریارخمکی) متولد ۱۷ فروردین ۱۳۴۰ (در روستای خمک شهرکی و نارویی زهک شهرستان زابل - استان سیستان و بلوچستان) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. آزاد دوران کودکی خود را در روستای خمک گذراند و سپس به همراه خانواده به اصفهان کوچ کرد و در اصفهان فراگیری ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی آغاز کرد.

علت مرگ احمد آزاد

احمد آزاد  آزاد در اوایل فعالیتش در امریکا با سیاوش زندگانی به همکاری و اجرای کنسرت پرداخت. او در دهه شصت با خواندن آهنگ‌هایی به شهرت رسید. آن مرحوم که در سال‌های اخیر از بیماری رنج می‌بُرد در روز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در سکوت خبری در باغ رضوان اصفهان قطعه ۳۴ با حضور برخی هنرمندان و خانواده اش به خاک سپرده شد. پیکر این خواننده ایرانی از آمریکا به ایران منتقل شده و سپس در مقبره خانوادگیشان در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده  شد.

احمد آزاد  پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را با لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی آغاز کرد. با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجرای کنسرت نمود و هم‌چنین به خواندن و تمرین ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی از جمله ردیف آوازی استاد دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت. وی همچنین از محضر استاد حبیب‌الله خان بدیعی و جلیل زلاند و استاد ایرج استفاده کرده‌است. آشنایی بیشتر احمد آزاد با موسیقی ایرانی و روش خواندن و اجرای ردیف‌های موسیقی، پس از آمدن ایرج و گلپایگانی به آمریکا و آشنایی با این دو موسیقیدان بود.

وی همچنین در دانشگاه‌های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت. او همچنین مجری و برنامه ساز  بامداد آدینه در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز بود که در هر قسمت به گفتگو با یکی از چهره‌های موسیقی می‌پرداخت؛ و همچنین موسیقی ملی ایران را بیشتر به مردم می‌شناساند.

بیو گرافی احمد آزاد

احمدآزاد (۱۷ فروردین ۱۳۴۰ زابل- ۱۰ آبان ۱۴۰۰ لس آنجلس) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. از معروفترین اهنگ‌هایش می‌توان به ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و من یه پرندم اشاره کرد.

احمد آزاد (Ahmad Azad) با نام شناسنامه ای امیر شهریارخمکی متولد ۱۷ فروردین ۱۳۴۰ در روستای خمک (شهرکی و نارویی زهک) در زابل استان سیستان و بلوچستان است. او دارای تحصیلات مهندسی در رشته برق و دکترای متافیزیک و مهندس پرواز بود که در سبک لاله زاری و کوچه بازاری قبل از انقلاب خوانندگی می کرد.

همسر احمد آزاد کیست؟

احمد آزاد  ایشان سال ها پیش با خانم مستانه در دهه هفتاد ازدواج کرده بود، اما از فرزندان وی و اینکه دارای فرزند می باشد خبری منتشر نشده است.

 مدرک احمد آزاد

وی در دانشگاه‌های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت. او همچنین مجری و برنامه ساز برنامه بامداد آدینه نیز بود که در هر قسمت به گفتگو با یکی از چهره‌های موسیقی می‌پردازد؛ و همچنین موسیقی ملی ایران را بیشتر به مردم می‌شناساند.

سوابق موسیقی احمد آزاد

احمد آزاد (۱۷ فروردین ۱۳۴۰ – درگذشته ۱۰ آبان ۱۴۰۰ اصفهان) در روستای خمک (شهرکی ونارویی)، زابل) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. از معروفترین اهنگ‌هایش می‌توان به ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و من یه پرندم اشاره کرد

مهاجرت احمد آزاد از ایران در سال ۱۳۵۷

مرحوم آزاد در سال ۱۳۵۷ و قبل از انقلاب از ایران خارج شد و به آمریکا مهاجرت کرد و تا اواخر عمر در آمریکا زندگی کرد و در شرکت میلشبار مشغول بکار بود.

ارسال نظر: